"Jidvei" intenţionează să-şi intensifice exporturile
EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 17 septembrie 2010
Până în prezent, exporturile nu au constituit o prioritate pentru compania "Jidvei" şi, în consecinţă, acestea nu au depăşit 3% din producţie, după cum ne-a spus Ioana Anghel, directorul de PR al societăţii. Domnia sa consideră, însă, că vinurile produse de "Jidvei" sunt apreciate şi în afara ţării, având în vedere premiile obţinute în cadrul concursurilor internaţionale: "De aceea, luăm în calcul o intensificare a activităţii de export. Problema noastră cu exportul apare din faptul că vinurile pe care le comercializăm (majoritatea DOC) sunt vi-nuri scumpe ce nu pot concura la preţ cu vinurile vrac vândute pe piaţa externă. Pentru ca vinurile noastre să-şi găsească un loc în alte ţări, ar trebui, mai întâi, ca România să fie recunoscută ca o ţară cu tradiţie în producerea vinurilor de calitate. Fără un astfel de < brand de ţară > vinurile româneşti rămân pentru consumatorul din afară vinuri cu o provenienţă obscură ce nu îl pot convinge să facă o primă achiziţie".
Un alt obiectiv al "Jidveiului" este consolidarea relaţiei cu distribuitorii, ca urmare a diminuării consumului de vin în HoReCa. "Cât despre consumul în retail, unde contează foarte mult aspectul produsului, suntem într-un proces de regândire a imaginii produselor < Jidvei >, acesta fiind şi motivul din spatele relansării < Craiţei Transilvaniei >, dar şi al alegerii unei etichete moderne, cu impact, pentru < Nec Plus Ultra >. De asemenea, încercăm să păstrăm, sau chiar să îmbunătăţim calitatea produselor, deoarece considerăm că orice fel de strategie nu poate să genereze decât o primă vânzare, pentru mai mult fiind nevoie de calitate", ne-a specificat Ioana Anghel.
Potrivit domniei sale, compania intenţionează să demareze o campanie de degustări cu dublă utilitate: "Va prezenta vinurile de < Jidvei > consumatorilor, dar îi va şi învăţa pe aceştia ce anume să urmărească atunci când achiziţionează şi degustă un vin".
Afectată nu în foarte mare măsură de criza economică, pe lângă relansarea unui vin şi includerea unui brand nou în portofoliu, societatea va lărgi gama vinurilor de masă, prin introducerea a două vinuri demidulci (alb şi roşu), ca strategie pentru depăşirea perioadei dificile în care se află întreaga economie.
• De la 1000 ha de vie în 1999, la 2010 ha în 2010
În anul 1999, când compania a fost privatizată, deţinea în jur de 1000 hectare de viţă de vie, majoritatea viilor fiind îmbătrânite. În prezent, "Jidvei" deţine o suprafaţă de 2010 hectare, toate plantaţiile fiind noi şi majoritatea deja pe rod, ne-a menţionat doamna Anghel: "Acesta este şi motivul pentru care, timp de trei ani consecutivi (2006-2008), am primit premiul pentru cea mai întinsă suprafaţă nou înfiinţată de viţă de vie". Proiectul de reabilitare a 680 de hectare de vie a început în 2006 şi a fost finalizat în 2008, având o valoare de 11 milioane de euro. În 2009, investiţiile s-au cifrat la 9 milioane de euro şi au reprezentat reabilitarea a 450 de hectare de viţă de vie, achiziţionarea unui sistem complet de maşini agricole pentru mecanizarea totală a 300 de hectare de viţă şi înfiinţarea unei crame noi pentru vinificaţie şi îmbuteliere. Finanţarea pentru aceste proiecte a provenit 50% din surse proprii şi 50% din fonduri europene.
• Cele mai scumpe vinuri "Jidvei" sunt din gama "Castel"
La "Jidvei" se cultivă atât soiuri de struguri autohtone, ca "Fetească Albă" şi "Fe-teas-că Regală", cât şi soiuri internaţionale: "Chardonnay", "Sauvignon Blanc", "Muscat Ottonel", "Riesling Italian", "Riesling de Rhin", "Traminer Roz", "Neuburger", "Pinot Gris", "Pinot Noir", "Cabernet Sauvignon".
În portofoliul companiei se găsesc trei tipuri de produse: vinuri liniştite, vinuri spumante şi vinars. Vinurile liniştite acoperă de la vinuri de masă până la vinuri "Rezerve" (gama "Castel"). Din vinurile vândute de "Jidvei", 90% sunt vinuri D.O.C. Momentan, vinuri roşii se regăsesc doar în categoria vinurilor de masă, restul fiind numai vinuri albe. Vinurile spumante sunt toate realizate după metoda tradiţională - "Champenoise".
Cele mai scumpe vinuri de Jidvei din piaţă sunt cele din gama "Castel", pentru vinurile liniştite şi "Romantine" şi "Extra Dry", pentru vinurile spumante. "Jidveiul" are şi o vinotecă, unde se află depozitate vinuri de peste 30 ani. Aceas-ta va fi valorificată la momentul oportun, potrivit sursei citate. De asemenea, cramele "Jidvei" adăpos-tesc o întreagă serie de "Castel Sauvignon Blanc", cu etichete unicat, realizate de artişti graficieni de renume din ţară şi din străinătate. La ora actuală, capacitatea de producţie este de circa 10 milioane de litri, în companie lucrând în jur de 900 de angajaţi.
"Preţul vinului a atins, în acest an, cele mai mari cote din istorie"
"Strugurele de Aur" - ajuns la o ediţie jubiliară
Pe lângă premiile obţinute la nivel naţional, în acest an, "Jidvei" a obţinut următoarele medalii internaţionale
- o medalie de aur - "Concours Mondial de Bruxelles" (Palermo), cu "Chardonnay"
- două medalii de argint - "Vinalies Internationales" (Paris), cu "Fetească Regală" şi "Gewurztraminer" (ambele 2007)
- două medalii de argint -"La Selezione del Sindaco" (Brindisi), cu "Sauvignon Blanc Nec Plus Ultra" şi "Riesling Tarnave Castle" (ambele 2009).
Vinurile de "Jidvei" au obţinut, în total, peste 100 de medalii la nivel naţional şi internaţional.
•
Anul viticol 2010 a fost un an greu, din cauza cantităţii mari de precipitaţii din lunile iunie, iulie şi începutul lui august. Cu toate acestea, la "Jidvei", ca urmare a aplicării la timp a tratamentelor fito-sanitare şi a folosirii produselor de calitate, strugurii nu au avut de suferit, ne-a spus Ioana Anghel: "În prezent, maturarea decurge în condiţii foarte bune, cantitatea de zaharuri din struguri îndreptându-ne să ne aşteptăm la o recoltă foarte bună - atât cantitativ, cât şi calitativ - ceea ce înseamnă şi un vin de calitate".
1. Good news
(mesaj trimis de Brainstorm în data de 23.09.2010, 14:39)
Apreciez vinurile de Jidvei in special "le Sauvignon Blanc".M'as bucura sa gasesc vinurile lor pe rafturi la "Nicolas" in Franta care este un mare distributor de vinuri straine.Acum vreo 20 de ani gaseam aici vinuri de Tarnave la vreo 80 Franci (cam scumpicel ).
Problema mare a vinurilor albe este deteriorarea calitatii lor intre producator si distribuitor datorita stocarii lor la caldura si lumina. AZi cam peste tot in lume 2 sticle din 3 cumparate sunt imbuvabile din aceasta cauza. Riscul este mare cand platesti mai mult de 10 Euro/sticla.