Piaţa autohtonă a produselor electronice se va contracta în anul 2009 cu 35% comparativ cu anul precedent, ajungând la valoarea de 300 de milioane de euro, pe fondul scăderii puterii de cumpărare, a declarat, ieri, directorul de marketing şi vânzări "JVC" în România şi Bulgaria, Bogdan Pasat, citat de NewsIn.
Potrivit acestuia, 200 de milioane de euro din total reprezintă LCD-urile şi plasmele. "O scădere a pieţei se va înregistra atât pe segmentul de electronice, cât şi pe cel de electrocasnice, însă diminuarea masivă va fi pe electronice", a spus reprezentantuul companiei producătoare de aparatură electronică. Conform domniei sale, acest lucru este determinat de faptul că sunt produse dorite, şi nu necesare, astfel că, în această perioadă, oamenii pot decide să nu mai cumpere anumite produse electronice.
Acesta a explicat că încă din primele luni ale anului s-a simţit diminuarea pieţei, pe majoritatea segmentelor, de până la 40%. Singurul segment mai puţin afectat a fost cel de LCD-uri, datorită programelor de "buy-back".
"În România, aproximativ două treimi din valoarea pieţei de electronice sunt reprezentate de segmentul LCD şi plasmă. Cu toate acestea, sectorul LCD & plasmă este cel mai puţin afectat de perioada de criză. Datorită campaniilor agresive de "buy-back", piaţa s-a dezmorţit în primele luni ale anului pe acest segment. În schimb, piaţa altor categorii, cum ar fi camerele video sau car audio au scăzut chiar şi cu 50%", a spus directorul de marketing şi vânzări "JVC" pentru România şi Bulgaria.