KANTAR:  97% dintre oameni îşi doresc şi sunt dispuşi să facă ceva pentru a duce o viaţă mai sustenabilă

F.D.
Companii / 14 septembrie 2022

97% dintre oameni îşi doresc şi sunt dispuşi să facă ceva pentru a duce o viaţă mai sustenabilă

Chiar dacă 97% dintre oameni îşi doresc şi sunt dispuşi să facă ceva pentru a duce o viaţă mai sustenabilă, principala barieră în acest moment o reprezintă preţurile. 68% dintre consumatori cred că produsele care sunt mai bune pentru mediului înconjurător sau care au în vedere problemele din societate, sunt mai scumpe, arată "Indexul Sustenabilităţii 2022"un studiu realizat de Kantar, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.

Potrivit sursei citate, 65% îşi doresc să facă mai mult pentru a reduce impactul negativ pe care îl au asupra mediului şi planetei, însă nu pot din cauza creşterii costului vieţii. Creşterea costului vieţii are cel mai mare impact negativ asupra comportamentelor sustenabile pentru locuitorii continentului american (70%).

Doar unul din trei consumatori (35%) care au dificultăţi în a-şi asigura costul vieţii caută în mod activ companii sau brand-uri care oferă modalităţi de a reduce impactul negativ asupra mediului, în comparaţie cu 53% din rândul celor care duc o viaţă confortabilă din punct de vedere financiar. După preţ, a doua cea mai importantă barieră pentru un stil de viaţă sustenabil este lipsa informaţiei cu privire la alternativele viabile. 57% dintre consumatori simt că este prea dificil să distingă care produse sunt "bune" sau "rele" din punct de vedere etic sau pentru mediu.

Atitudinile vs acţiunile consumatorilor

În timp ce o treime din populaţie la nivel global este la graniţa între credinţa că un comportament responsabil va avea cu adevărat un impact pozitiv sau nu, 29% dintre consumatori sunt deja foarte activi când vine vorba despre sustenabilitate. Cea mai mare proporţie de cumpărători "activi" este în Europa. Aceştia sunt mai înclinaţi să creadă că alegerile personale au un impact pozitiv real asupra sustenabilităţii, dar şi că sunt afectaţi personal de probleme de mediu sau sociale.

Brandurile ar trebui să îşi prioritizeze eforturile în direcţia reducerii deşeurilor şi a scăderii amprentei de carbon

Acest studiu are scopul de a ajuta brandurile să dezvolte strategii pentru a adresa îngrijorările consumatorilor în ceea ce priveşte sustenabilitatea. Consumatorii identifică probleme de mediu sau sociale diferite în funcţie de industrie şi se aşteaptă de la companii să încerce să remedieze aceste probleme.

Eliminarea deşeurilor este prioritară în mintea consumatorilor când vine vorba despre responsabilitatea companiilor. Consumatorii se aşteaptă ca firmele din 24 dintre cele 38 de domenii investigate să adreseze probleme cum ar fi: excesul de ambalaje, folosirea ambalajelor non-reciclabile, ambalaje care ajung la groapa de gunoi menajer, consumul în exces şi deşeurile. Consumatorii consideră că deşeurile şi economia circulară sunt temele principale pentru majoritatea industriilor, inclusiv în sectoare precum cel alimentar, băuturi, retail, casă şi grădină, IT&C, turism, produse de lux, mobilă, modă, îngrijire personală şi altele.

Reducerea amprentei de carbon si a emisiilor de gaze cu efect de seră este a doua cea mai importantă prioritate pentru consumatori. Potrivit lor, 15 din 38 de industrii sunt puternic asociate cu o amprentă de carbon ce contribuie la încălzirea globală, inclusiv companii care activează în industrii precum turism, electronice, automobile, produse de lux, petrol şi gaze, divertisment, telecom şi altele.

Figura 2. Aşteptările consumatorilor de la companii în ceea ce priveşte neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon

"În ciuda acestor crize diferite care au loc în jurul nostru la nivel global, dorinţa de a duce un stil de viaţă mai sustenabil nu s-a erodat. Totuşi, produsele sustenabile sunt comercializate mai degrabă în sectorul premium al pieţei, ceea ce constituie o barieră pentru adopţia la scară largă. Acest fenomen este des întâlnit chiar şi în rândul celor mai implicaţi consumatori: 77% dintre aceştia cred că produsele sustenabile sunt mai scumpe şi că preţul este principala piedică pentru ca ei să aibă comportamente mai benefice pentru planetă. În concluzie, sustenabilitatea este prea des percepută ca un lux destinat persoanelor bogate, iar companiile nu profită de această oportunitate comercială în acest moment. Pentru a valorifica oportunitatea în zona mainstream, brandurile ar trebui să producă sustenabil pe scară mai largă şi să adopte preţuri mai accesibile pentru consumatori. Dincolo de preţuri, brandurile trebuie să realizeze că cei care le cumpără produsele au o perspectivă mai complexă asupra aspectelor pe care companiile ar trebuie să se concentreze în funcţie de sectorul în care activează şi în consecinţă să dezvolte strategii de sustenabilitate care să răspundă la aceste probleme", afirmă Karine Trinquetel, Expert în Sustenabilitate şi Director al Departamentului Global de Transformare Sustenabilă la Kantar, legat de concluziile acestui raport.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb