În anul financiar 2023, Kaufland a avut o contribuţie totală de 2,57 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută - VAB) în economia locală, ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2023, întocmit de KPMG.
Anul trecut Kaufland a investit în România 177 milioane euro în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziţionarea de active imobilizate. În plus, a avut o contribuţie la bugetul de stat de 282 milioane euro, prin taxe şi impozite.
Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privaţi din România, cu 17.200 de angajaţi, dintre care circa 14.350 de salariaţi cu normă întreagă. Grila de salarizare şi pachetul de beneficii sunt îmbunătăţite constant, în 2023, salariul net minim la Kaufland depăşind cu 56% salariul net minim la nivel naţional.
Compania a generat prin activitatea sa peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, în mod direct, indirect şi indus, echivalentul a aproximativ 2,1% din forţa de muncă naţională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 6 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.
Kaufland susţine parteneriatele cu afacerile locale. Astfel, în 2023, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori iar aproximativ 79% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, acestea depăşind valoarea de 2,83 miliarde de euro. Totodată, 65 de cenţi din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.
Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,74 miliarde euro (martie 2023 - februarie 2024), datorită eforturilor depuse pentru a rămâne destinaţia preferată a românilor pentru cumpărături.
Pentru fiecare 1 euro de VAB directă Kaufland România s-au generat suplimentar în economia locală 3,50 euro prin VAB în termeni indirecţi şi induşi.
"Impactul nostru merge dincolo de cifre, se măsoară în comunităţi mai puternice, locuri de muncă stabile şi oportunităţi pentru afacerile locale Prin investiţiile noastre constante şi parteneriatele pe termen lung, construim o fundaţie solidă pentru viitorul României. Acest studiu confirmă că suntem pe drumul cel bun, dar şi că responsabilitatea noastră creşte. Rămânem dedicaţi misiunii noastre de a contribui la o Românie durabilă, unde fiecare euro investit se întoarce multiplicat în societate," a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România şi Republica Moldova.
9,7 milioane de euro investiţi în proiecte pentru comunitate
Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea şi derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9,7 milioane euro, dintre care două programe de finanţare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizaţiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susţinători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecţia mediului, educaţie, viaţă sănătoasă şi sport sau cultură.
Impactul socio-economic al activităţii Kaufland în România
Suma contribuţiilor fiscale înregistrate de Kaufland în 2023 ar putea finanţa peste 9,4 milioane de consultaţii medicale, având în vedere un cost mediu de 30 euro per consultaţie suportat de CNSAS. Aceste contribuţii ar susţine, de asemenea, construirea de spitale cu un total de aproximativ 1900 de paturi, reflectând impactul semnificativ al companiei în sectorul medical. Totodată, Kaufland plăteşte suficiente taxe pentru a finanţa educaţia a circa 140.000 de elevi, având în vedere un cost mediu anual de 2000 euro per elev, inclusiv salariile personalului şi alte cheltuieli. Aceste date subliniază rolul crucial pe care contribuţiile Kaufland îl au în sprijinirea sistemelor esenţiale de sănătate şi educaţie din România.
Cu iniţiative anti-plastic şi anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă şi numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate. Astfel, în 2023, pentru al şaselea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziţie în topul celor mai sustenabile companii din retailul naţional, titlu acordat de CST Index.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.07.2024, 22:25)
Cața marfavdin afara tarii au vândut?
Cst la suta din interior