Companiile alimentare americane "Kraft Foods Group" Inc. şi "H.J. Heinz" Co. fuzionează în cadrul unei tranzacţii ce va da naştere unui gigant cu venituri de 28 de miliarde de dolari, care va fi al cincilea mare jucător din industria mondială a alimentelor şi băuturilor, respectiv al treilea din America de Nord.
Înţelegerea dintre părţi prevede că investitorii "Heinz" vor avea 51% din noua entitate - "The Kraft Heinz Company" ("Kraft Heinz" Co.), iar acţionarii "Kraft" - restul de 49%. Pe lângă titluri, acţionarii "Kraft" vor primi dividende speciale în valoare de 16,5 dolari/titlu. Finanţarea pentru plata acestor dividende, în valoare totală de aproximativ 10 miliarde de dolari, va fi asigurată de "Berkshire Hathaway" Inc. şi "3G Capital Partners" LP. Dividendul conţine un plus de 27% faţă de preţul de închidere al titlurilor "Kraft" la data de 24 martie, ceea ce dă companiei "Kraft" o valoare de aproape 46 de miliarde dolari în această afacere.
Tranzacţia a primit aprobarea unanimă a consiliilor de conducere din cadrul "Heinz" şi "Kraft". Afacerea mai trebuie să primească votul acţionarilor "Kraft" şi al autorităţilor de reglementare, fiind aşteptată să se finalizeze în cea de-a doua jumătate a anului curent.
Compania "H.J. Heinz", care produce ketchup-ul cu acelaşi nume, este deţinută de grupul "Berkshire Hathaway", al cărei proprietar este miliardarul american Warren Buffett, şi de fondul de investiţii brazilian "3G Capital".
"Acesta este tipul meu de tranzacţii, unirea a două organizaţii de nivel mondial. Sunt încântat de oportunităţile pe care le va avea entitatea combinată", a declarat Buffett, preşedintele-director general al "Berkshire Hathaway".
În urma fuziunii, costurile celor două companii ar urma să scadă cu circa 1,5 miliarde de dolari până la finele lui 2017, potrivit estimărilor acestora.
"3G Capital" şi "Berkshire Hathaway" au cumpărat "Heinz" în 2013, pe 23 de miliarde de dolari, aceasta fiind cea mai mare trazacţie din istoria industriei alimentare.
Actualul "Kraft Foods Group" a fost creat în 2012, în urma separării de "Mondelez International" Inc., care a preluat divizia de snacks-uri din grup. "Kraft Foods" se concentrează pe SUA, în timp ce "Mondelez", care are în portofoliu mărcile Jacobs, Nova Brasilia, Milka, Barni, Poiana, BelVita, Oreo, gestionează operaţiuni la nivel internaţional, inclusiv în ţara noastră.
Fiecare acţiune "Kraft" va fi convertită într-un titlu "The Kraft Heinz Company".
•
"Kraft Heinz" Co. va fi condus de directorul executiv al "Heinz", Bernardo Hees.