Producătorul francez de cosmetice "L'Oreal" SA a intrat în negocieri exclusive pentru vânzarea lanţului britanic de magazine "The Body Shop" către "Natura Cosmeticos" SA din Brazilia.
"Natura", cea mai mare companie de cosmetice din Brazilia, a lansat o ofertă fermă care evaluează lanţul "The Body Shop" la un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari). Dacă afacerea va avea loc, va trebui să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare din Brazilia şi SUA.
Înfiinţată în 1976, de Anita şi Gordon Roddick, compania "The Body Shop" este un pionier în domeniul produselor cosmetice realizate din ingrediente naturale, fără să fie testate pe animale. Lanţul "The Body Shop" are peste 3.000 de magazine în 66 de ţări. Vânzările sale au scăzut cu 4,8% anul trecut, la 920,8 milioane de euro, iar profitul - cu 38%, la 33,8 milioane de euro.
"Valorile etice şi experienţa Natura fac din această companie noul deţinător perfect al The Body Shop în vederea accelerării redresării acestui brand şi a extinderii sale viitoare", a declarat, vineri, Jeremy Schwartz, preşedintele - director executiv al "The Body Shop".
"L'Oreal" aşteaptă ca tranzacţia să fie finalizată anul acesta.
La rândul său, preşedintele - director executiv al "L'Oreal", Jean-Paul Agon, a spus că "Natura va susţine dezvoltarea The Body Shop pe termen lung".
Anul acesta, "L'Oreal" a anunţat că-şi va revizui strategia pentru "The Body Shop", brand pe care l-a achiziţionat în 2006, pentru 652 de milioane de lire sterline (945 de milioane de euro).
În prezent, "L'Oreal" se axează pe produsele de îngrijire a pielii. Recent, compania a achiziţionat trei mărci de la grupul canadian "Valeant Pharmaceuticals International" Inc., pentru 1,3 miliarde de dolari, după ce, anul trecut, compania franceză a cumpărat marca americană IT Cosmetics, pe 1,2 miliarde de dolari.