Reţelele de socializare ne permit să fim oricine şi să ne spunem opiniile. Totuşi, mediul online a devenit mult mai puţin permisiv, iar imaginea pe care o construim pe conturile noastre personale ne poate afecta traseul profesional, indiferent de domeniul în care dorim să ne angajăm.
În prezent, ne putem exprima atât dorinţele şi pasiunile, cât şi lucrurile care ne displac în mediul online, iar cuvintele noastre sunt mult mai vizibile decât dacă le-am exprima într-o discuţie cu una sau chiar mai multe persoane. Ne putem plânge prietenilor, spre exemplu, când ne afectează ceva la job, dar aceeaşi reacţie exprimată online ne poate dăuna grav. Şansele ca şeful nostru să ne audă vorbind liber cu prietenii sunt mai mici comparativ cu şansele ca şeful nostru să ne citească statusul negativ de pe o platformă de socializare. În acest context, recrutorii au învăţat că e mai bine să ştie în avans ce fel de candidat invită la interviu, iar cel mai uşor mod de a afla este să îl urmărească pe reţelele sociale.
Angajatorii sunt cu ochii pe profilul tău din social media
Tipul de conţinut pe care-l publici
Dacă aplici pentru un post în finanţe, sales sau IT, spre exemplu, ţinuta şi comportamentul tău sunt esenţiale. Poţi veni îmbrăcat impecabil la interviu, dar dacă pe reţelele sociale ai poze compromiţătoare, recrutorii se vor gândi cum ar putea influenţa această imagine compania, colegii şi chiar clienţii. Înainte de a aplica la un nou job, e indicat să îţi revizuieşti albumele foto şi check-in-urile prin baruri ca să eviţi orice posibilă neînţelegere din acest punct de vedere.
Cât de sincer ai fost la interviu
Unul din motivele pentru care cei din HR verifică reţelele sociale este să se asigure că nu ai minţit în CV sau la interviul de angajare. Desigur, nu toate persoanele îşi adaugă joburile pe platformele de socializare, aşa că acest lucru nu e întotdeauna reprezintă un factor esenţial. Totuşi, nu strică să confirmi poziţiile tale anterioare în companiile pentru care ai lucrat, în caz că nu ai făcut-o deja.
Dacă te vei putea integra în noua echipă
Nu poţi să cunoşti un om dintr-o singură discuţie, iar uneori imaginea acestuia pe social media poate fi mai revelatoare decât un al doilea interviu, spre exemplu. Dacă eşti o fire tristă, pesimistă sau agresivă, recrutorii s-ar putea să nu îţi facă o ofertă de teamă să nu afectezi starea echipei cu care vei lucra. Iar dacă ai reacţii negative dese în mediul online, angajatorii s-ar putea să se gândească că o astfel de atitudine va afecta compania şi bunul mers al lucrurilor în departamentul la care ai aplicat. Oricât ţi-ai dori să nu conteze felul în care eşti în viaţa personală cu felul în care eşti la job, recrutorii au devenit vigilenţi şi în această privinţă.
Aşadar, înainte de a aplica pentru un job în IT, revizuieşte-ţi imaginea pe reţelele de social media. Şterge pozele compromiţătoare şi statusurile negative şi construieşte-ţi profilul de în concordanţă cu CV-ul tău. Apoi intră pe www.ejobs.ro şi găseşte joburile în IT care ţi se potrivesc!
Dacă nu ai experienţă în domeniu, dar vrei să demarezi o carieră în industria IT, atunci înscrie-te la cursurile gratuite în IT, organizate de eJobs România, printr-un proiect cofinanţat din Fondul Social European, parte a programului Operaţional Capital Uman 2014-2020. Ce trebuie să ştii despre ele:
Cursurile sunt 100% gratuite, finanţate prin fonduri europene
Au loc de luni până vineri, între orele 17:00 / 17:30 şi 20:00 / 20:30 (ora de începere se stabileşte la prima oră de curs)
Te ajută să faci reconversia către un job în domeniul IT
Se întâmplă 100% online
Te învaţă o abilitate practică, căutată pe piaţa muncii
Cursurile gratuite în IT sunt disponibile prin:
PROGRAMUL OPERAŢIONAL CAPITAL UMAN 2014-2020
Axa Prioritară 6 - Educaţie şi competenţe ID
proiect: POCU/726/6/12/135988
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
SILVIU PETRESCU
silviu.petrescu@ejobsgroup.ro
0729.729.843