În perioada 17 - 24 aprilie a.c. doar studentii pasionaţi de informatică se mai pot înscrie la cea de-a 5-a ediţie a Concursului Internaţional de Proiecte Informatice InfoMatrix 2007, organizat de LUMINA Instituţii de Învăţământ şi a cărui etapă finală (expoziţia lucrărilor finaliste şi desemnarea câştigătorilor) va avea loc între 13 şi 16 mai 2007, la sediul Facultăţii de Drept a Universităţii Bucureşti ( Bulevardul M. Kogalniceanu nr. 36 - 46)
Spre deosebire de cele 4 ediţii anterioare la care au participat numai elevi din ciclurile gimnazial şi liceal, anul acesta, pentru prima oară, în concurs se pot înscrie şi proiecte ale studenţilor interesaţi de domeniul IT, indiferent de facultatea pe care o urmează.
Ediţia InfoMatrix 2007, organizată în colaborare cu Universitatea Bucureşti, Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a debutat încă din luna decembrie a anului trecut şi se desfăşoară până pe 17 mai a.c. pe parcursul a patru etape distincte: a) înscrierea şi înregistrarea proiectelor de către elevii cu vârste între 12 şi 18 ani (1 decembrie 2006 - 12 martie 2007), b) evaluarea şi selectarea pentru faza finală a celor mai bune proiecte ale acestor elevi (13 - 20 martie 2007), c) înscriere şi evaluarea proiectelor trimise de studenţi (1 decembrie - 24 aprilie 2007) şi d) etapa finală desfăşurat--ă, între 13 şi 16 mai a.c. sub forma unei expoziţii care va cuprinde selecţia şi premierea celor mai bune proiecte din concurs.
Până în prezent s-au desfăşurat etapele de înscriere şi de evaluare a proiectelor a peste 400 de elevi din 32 de ţări (Africa de Sud, Afganistan, Bulgaria, Cambodgia, Georgia, Indonesia, Iraq, Kazakhstan, Mexic, Mongolia, Pakistan, Rusia, Serbia şi Muntenegru, SUA, Turcia, Turkmenistan, Ungaria, etc) şi din România. Dintre acestea, organizatori au selectat 84 de proiecte, care se vor regăsi în expoziţia finală deschisă publicului între 14 - 15 mai 2007.
Elevii şi-au putut înscrie proiectele individual sau pe echipe la toate cele 4 categorii din concurs: Artă Computerizată (22 poiecte finaliste), Proiectare şi Utilizare Software cu tema "Şcoala Perfectă (23 proiecte finaliste), Programare (22 proiecte finaliste), Programare computerizată (crearea unui software de control şi cooperare - 17 proiecte finaliste).
Acestora li se vor adăuga cele mai bune proiecte înscrise pe parcursul acestei săptămâni cand numai studenţii interesaţi de concurs se mai pot înregistra. Aceştia se pot înscrie la secţiunile: Programare, Artă Computerizată şi Programare Computerizată.
Evaluarea proiectelor se face de către un juriu de specialitate: format din ingineri informaticieni, profesori universitari, programatori şi web designeri.