Cea de-a zecea ediţie a DHL Carpa-thian Marathon powered by MPG, des-făşurată în 22 iunie, la Cheile Grădiştei, Fundata, a strâns aproape 20.000 de euro, bani care vor fi donaţi în beneficiul sportivilor paralimpici, anunţă compania de logistică DHL Express România, menţionând că suma este cea mai mare obţinută până acum la acest eveniment, datorită celor peste 1.500 de alergători participanţi şi a numeroşilor sponsori care s-au alăturat ediţiei aniversare.
Proba de Semimaraton (21km) a fost favorită şi în acest an şi a strâns la linia de start cel mai mare număr de participanţi, cu 25% mai mulţi alergători faţă de ediţia precedentă, mai precis, peste 450, conform DHL. La Maraton (42km) s-au înscris peste 120 de alergători, iar proba de Ştafetă (7km) a reunit 155 de echipe.
O creştere semnificativă s-a înregis-trat şi la Cursa Copiilor, unde s-au înscris 300 de participanţi, cu 100 mai mult faţă de anul trecut.
Sportivii paralimpici români au luat, şi ei, startul în concurs în proba de Ştafetă, iar în plus faţă de alţi ani, atleţii de la tandem, semi-văzători şi nevăzători, au participat la eveniment pe bicicletă.
Anul acesta, numărul ţărilor participante la maraton s-a dublat faţă de ediţia din 2018, ajungând la 15, alături de România: Marea Britanie, Italia, China, Suedia, Belgia, Bulgaria, Cehia, Germania, Letonia, Republica Moldova, Olanda, Noua Zeelandă, Rusia şi Spania.
"A fost o ediţie memorabilă, în urma căreia am strâns o sumă record în beneficiul sportivilor paralimpici români", a declarat Daniel Kearvell, Director General DHL Express România, adăugând: "Cel mai mult mă bucură să constat participarea în număr din ce în ce mai mare a copiilor. Este un eveniment care creşte de la an la an şi le mulţumesc tuturor pentru implicare şi participare".
Ciprian Anton, vicepreşedintele Comitetului Naţional Paralimpic, a spus, la rândul său: "Pentru noi, evenimentul acesta este o ocazie deosebită să promovăm sportul adaptat şi mă bucur că deja suntem cunoscuţi şi creăm conexiuni. Ziua Sportului Paralimpic s-a derulat în paralel cu DHL Carpathian Marathon şi s-a bucurat de succes".
DHL Carpathian Marathon a strâns, în cei zece ani în care s-a desfăşurat, un total de circa 162.000 de euro.