Acţionarii Romcab (MCAB) au aprobat, pe 10 aprilie, propunerea unui plan de reorganizare, conform legii insolvenţei, se arată într-un raport transmis Bursei de Valori Bucureşti.
În documentele aferente AGA, RTZ&Partners, administratorul judiciar al Romcab, precizează că, potrivit legii, planul de reorganizare poate fi propus de debitoare, numai după aprobarea Adunării Generale.
"Evident, nu se supune votului acţionarilor vreun plan de reorganizare în cadrul Adunării Generale convocate, plan care la această dată nu este întocmit, ci se supune aprobării acţionarilor intenţia Romcab de a depune un plan de reorganizare, la momentul la care acest lucru va fi posibil din punct de vedere al Legii 85/2014 privind insolvenţa", se arată într-un document publicat de companie, anterior AGA.
Recent, ziarul BURSA a scris că procurorii DIICOT au început urmărirea penală in rem (asupra faptelor), în cazul "Romcab" (MCAB), potrivit unui răs-puns transmis de procurori lui Valentin Stănescu, acţionar al companiei.
Producătorul de cabluri Romcab a intrat în insolvenţă la începutul anului trecut, pe fondul unei deprecieri masive a stocurilor, de la 629,62 milioane de lei, la 30 septembrie 2016, la 498,9 milioane de lei, la 31 decembrie 2016 (conform datelor auditate).
Tribunalul Mureş a aprobat, pe 20 februarie 2017, intrarea în insolvenţă a producătorului de cabluri, la cerere, în condiţiile în care societatea a raportat o pierdere de 39 de milioane de euro, în 2016, deşi înregistrase un profit de 9 milioane de euro, în primele nouă luni ale anului trecut.
Tabelul creditorilor Romcab cuprinde datorii de un miliard de lei, cel mai mare creditor fiind EximBank, cu o creanţă de 113,02 milioane de lei, în nume propriu, şi 98,4 milioane de lei, în numele şi contul statului. Banca Transilvania are de recuperat 111 milioane de lei, în timp ce banca de stat CEC Bank are o creanţă de 34,6 milioa-ne de lei.
"Romcab" este controlată de "Sadalbari", în acţionariatul căreia au avut loc schimbări în anul recent încheiat. Astfel, "Sadalbari" nu mai este controlată de Zoltan Prosszer, preşedintele Romcab şi administratorul special al acesteia.
"Sadalbari" SRL a intrat în insolvenţă, la cerere, pe 31 martie, potrivit deciziei Tribunalului Mureş.
Pe 27 ianuarie 2017, Zoltan Prosszer i-a cedat Roxanei Târcă (reprezentantul departamentului pentru relaţia cu investitorii de la Romcab) 35 din cele 45 de părţi sociale deţinute la "Sadalbari". Astfel, Roxana Târcă ajunsese la o deţinere de 46,7% din "Sadalbari", în timp ce Zoltan Prosszer rămăsese cu numai 9,35%. În acţionariatul "Sadalbari" se mai regăseau, la data respectivă, Rodica Dochiţoiu (cu 37,38%) şi Amberyce Limited (cu 6,54%), conform datelor din Monitorul Oficial. Ulterior, societatea a raportat BVB că "Motoplus Paneuro"- o societate controlată de Florin Dorin Costea, care ar fi fratele lui Zoltan Prosszer - a ajuns la o deţinere de 91,8% din "Sadalbari", în timp ce Prosszer a rămas cu o participaţie infimă.
De asemenea, pachetul majoritar de 69,02% din "Romcab", deţinută de "Sadalbari", a fost gajat către "Stareal Limited" din Cipru, pe 6 februarie 2017, cu patru zile înainte ca producătorul de cabluri din Târgu Mureş să îşi ceară insolvenţa, potrivit Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare.