Grupul chinez Lenovo, al treilea mare producător de PC-uri din lume, analizează potenţiale regiuni din Centrul şi Estul Europei pentru a-şi deschide noi fabrici, ca parte a strategiei de dezvoltare, a anunţat vineri compania. Lenovo speră să deschidă o fabrică în Europa până la sfârşitul anului, a precizat vicepreşedintele companiei Gerry Smith.
"După deschiderea fabricilor din Mexic, India şi Europa, vor mai exista zone din lume pe care Lenovo nu le acoperă bine, printre care se numără Orientul Mijlociu şi Africa. Compania va căuta mijloace de a-şi extinde acoperirea şi în acele zone", a declarat Gerry Smith, citat de NewsIn.
Lenovo a anunţat că a investit 30 de milioane de dolari în două fabrici din Mexico şi India, unde va produce calculatoare pentru pieţele din America şi Asia. Fabrica din Mexic este cea mai mare investiţie a companiei în mijloace de producţie din afara Chinei. Fabrica va avea 750 de angajaţi şi va produce anual cinci milioane de calculatoare, destinate pieţelor din America de Nord şi de Sud.
Fabrica din India, cu 350 de angajaţi, va produce anual circa două milioane de computere, care vor fi vândute pe piaţa din India, unde se înregistrează o cerere sporită de echipament de calcul.
Lenovo mai are patru fabrici în China şi una în India. În luna aprilie, Lenovo anunţase că va deschide centre care vor cuprinde activităţi de relaţii cu clienţii şi furnizorii, suport tehnic în Brazilia, India şi Slovacia.
Lenovo are vânzări anuale de 13 miliarde de dolari. Compania a devenit al treilea producător de calculatoare personale din lume în mai 2005, după ce a cumpărat de la IBM divizia de PC-uri, pentru suma de 1,25 miliarde de dolari . Lenovo a cumpărat de la IBM şi seria de mărci Think, printre care se numără şi notebook -urile ThinkPad. Principalii concurenţi ai Lenovo sunt HP, Dell şi Acer. Serviciile de distribuţie şi garanţie ale Lenovo sunt asigurate de către reţeaua de partneri de afaceri a IBM, care deţine circa 13% din acţiunile Lenovo.