Vânzări globale ale LG Electronics au fost, în al treilea trimestru din 2009, de 11,2 miliarde dolari, în creştere cu 15,7% faţă de anul anterior, în timp ce profitul operaţional s-a cifrat la 685 milioane dolari, valoare mai mare cu 1,3% comparativ cu perioada similară din 2008, relevă raportul financiar al companiei coreene.
În acelaşi timp, potrivit sursei citate, compania-mamă a grupului a înregistrat vânzări de 6.34 miliarde dolari şi a obţinut un profit operaţional de 486 milioane dolari.
De asemenea, LG Electronics a înregistrat un profit recurent de 828 milioane dolari şi un profit net de 650 millioane dolari, cu o marjă de 10,3%, cu 9,9% mai mare faţă de anul precedent.
Din totalul raportat, cea mai mare valoare a vânzărilor a fost înregistrată de divizia Home Entertainment a LG, respectiv 3,97 miliarde dolari, în creştere cu 23.9% faţă de trimestrul trei din 2008. În acelaşi timp, profitul înregistrat a fost de 205 milioane dolari, cu o marjă de 5,2%, ceea ce reprezintă o creştere cu 4,4% faţă de anul anterior, datorită vânzărilor şi cererii semnificative înregistrate de televizoarele cu ecran plat, în special de televizoarele LCD, în sezonul de vârf.
Pe locul secund al vânzărilor s-a clasat subsidiara Mobile Communications, cu o valoare de 3,75 miliarde dolari, cu 21,9% mai mult decât în anul anterior, un profit operaţional de 314 milioane dolari şi o marjă de 8,4%.
Vânzările de terminale mobile au atins, în trimestrul trei din acest an, 3,53 miliarde dolari, cu 24,8% mai mult decât în acelaşi interval din 2008, iar profitul operaţional a ajuns la 309 milioane dolari, cu o marjă de 8,8%.
Totodată, livrările de telefoane mobile au înregistrat o creştere cu 37% comparativ cu anul trecut şi cu 6% faţă de al treilea trimestru din 2008, atingând 31,6 milioane de unităţi datorită creşterilor semnificative înregistrate pe pieţele din ţările europene şi cele în curs de dezvoltare.
Tot după primele nouă luni ale anului în curs, compania Home Appliance a grupului LG a înregistrat o creştere a vânzărilor de 11,9%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul anterior, ajungând la 2,03 miliarde dolari.
Compania LG Business Solutions a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 2,6% comparativ cu anul anterior, atingând 973 milioane dolari, cu un profit operaţional de 20 milioane dolari. Creşterea vânzărilor a fost susţinută de creşterea cererii din sezonul de vârf. Pentru cel de-al patrulea trimestru, se estimează o continuare a cererii pe pieţele dezvoltate şi o creştere pe pieţele în curs de dezvoltare.
În cazul companiei Air Conditioning, vânzările au scăzut cu 13,4% în cel de-al treilea trimestru al anului faţă de perioada similară din anul anterior, la 686 milioane dolari, ca urmare a recesiunii globale, iar marja operaţională a rezultat într-un profit de 11 milioane dolari. Câştigul de 57 milioane dolari provenit din rata de schimb şi cel de 297 milioane dolari obţinut din acţiunile companiilor subsidiare şi afiliate la nivel global, au susţinut creşterea profitului net.
LG Display, în care LG Electronics deţine acţiuni în procent de 37,9% , a înregistrat un câştig din investiţii de 169 milioane dolari.
LG Electronics, Inc. este lider mondial în furnizarea de produse inovatoare din domeniul electronicii, informaţiilor şi comunicaţiilor, fiind cel mai mare producător mondial de terminale CDMA, aparate de aer condiţionat, televizoare cu plasmă, sisteme de stocare optică, DVD playere şi sisteme home theater.
Compania, cu peste 82.000 de angajaţi în cele 114 de birouri, care includ 82 de filiale deschise în întreaga lume, este alcătuită din cinci mari divizii: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions şi Mobile Communications.