În perioada 19 - 21 aprilie 2024, în colaborare cu reţeaua Băncilor pentru Alimente, Lidl România a organizat la nivel naţional, cea de-a zecea colectă de alimente, pentru a veni în sprijinul comunităţilor defavorizate, cu ocazia sărbătorilor pascale, se arată într-un comunicat al Lidl România, remis redacţiei. Cu ajutorul clienţilor Lidl, s-au strâns peste 181 de tone de alimente, cea mai mare cantitate de alimente donată de la prima ediţie a colectei şi până în prezent, informează sursa.
Pentru a oferi un sprijin în plus comunităţilor vulnerabile, în perioada sărbătorilor pascale, Lidl România, împreună cu Banca pentru Alimente şi cu sprijinul FEPRA, a organizat în luna aprilie, timp de trei zile, cea de-a zecea ediţie a colectei de alimente. Acţiunea s-a desfăşurat la nivel naţional, în toate magazinele Lidl din ţară, produsele donate de clienţi fiind astfel colectate de către cei 2.743 de voluntari ai Băncilor pentru Alimente şi distribuite, până la finalul lunii aprilie, către 207 ONG-uri din mai multe regiuni ale ţării. În total au fost strânse peste 181 de tone de alimente care au ajuns la peste 42.000 persoane vulnerabile din cămine de bătrâni, centre de plasament pentru minori, cantine sociale sau centre pentru persoane fără adăpost, se arată în comunicat.
Produsele care au putut fi donate fac parte din categorii neperisabile, precum: alimente de bază (ulei, făină, zahăr, orez, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste făinoase, sosuri, lapte UHT (care se păstrează la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiţi, cafea, ceai, dulceaţă şi gemuri. Şi la această ediţie a campaniei de colectare au participat toate cele 9 Bănci Regionale pentru Alimente ale reţelei, din Bucureşti, Cluj, Roman, Braşov, Oradea, Timişoara, Constanţa, Craiova şi Galaţi, relatează sursa citată.
Câteva cifre cheie care ilustrează impactul solidarităţii din comunitate, potrivit comunicatului:
alimentele din categoria cereale şi panificaţie au reprezentat aproximativ jumătate din cantitatea colectată, urmate de produsele din categoria grăsimi şi uleiuri, produsele pe bază de proteine şi cele de cofetărie
clienţii au donat cantităţi record în magazinele Lidl din Huşi, jud. Vaslui (5.148 kg), Râmnicu Vâlcea, jud. Vâlcea (3.252 kg) şi Târgu Lăpuş, jud. Maramureş (3.232 kg)
la nivel regional, cele mai mari cantităţi de alimente au fost colectate şi direcţionate de Banca pentru Alimente Cluj (peste 41 de tone), Roman (peste 28 de tone) şi Bucureşti (peste 23 de tone), către 104 ONG-uri beneficiare.
Colectele de alimente organizate în magazinele Lidl nu sunt singurele acţiuni prin care retailerul îşi propune să susţină misiunea Băncii pentru Alimente. În calitate de partener fondator, retailer-ul şi-a asumat să susţină financiar costurile pentru începerea activităţii în fiecare Bancă Regională înfiinţată şi o parte din costurile de funcţionare, dar şi să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea reţea. Încă de la deschiderea primei Bănci, Lidl România a investit aproximativ 14.600.000 lei în dezvoltarea reţelei de Bănci pentru Alimente din România şi a donat către aceasta peste 3.300 de tone de produse alimentare şi non-alimentare, mai arată datele Lidl România.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.05.2024, 18:32)
4,3 kg / pers donatie = 1 sapt de mancare
s c c r e t