Linnify, compania de IT originară din Cluj-Napoca, cu sediu secundar în Austin, Texas, îşi extinde portofoliul de servicii pentru a sprijini corporaţiile în dezvoltarea eficientă a unor noi linii de afaceri sau produse satelit scalabile şi de succes. Cu accent pe domeniile de interes la nivel european, energie şi sustenabilitate, Linnify se angajează să ofere soluţii inovatoare şi personalizate pentru a răspunde nevoilor în schimbare rapidă ale pieţei corporative, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, astfel, prin lansarea serviciului de "Corporate Innovation", compania clujeană îşi consolidează poziţia pe piaţă, adresându-se marilor companii determinate să accelereze procesul de inovare. Această nouă linie de business pivotează procesul de validare marca Linnify către corporaţii pentru ca acestea să poată dezvolta strategii precum marile companii, în timp ce experimentează cu agilitatea unui startup.
În tandem cu oficializarea noului lor serviciu "Corporate Innovation", Linnify lansează un apel deschis către mediul corporate din România sub forma unui parteneriat de experimentare prin care acestea beneficiază de adaptarea procesului Linnify de validare, acţionabil şi cu rezultate tangibile, răspunzând specific provocărilor de inovaţie din domeniului lor.
"Parteneriatul de experimentare reprezintă un schimb de cunoştinţe de afaceri complementare, într-un mediu în care inovaţia a devenit un absolut necesar pentru menţinerea avantajului competitiv. Prin acest parteneriat bazat pe metodologia fundamentată în "Validation Playbook", companiile beneficiază de o cercetare de piaţă amănunţită realizată de experţii de validare Linnify folosită atât pentru identificarea provocărilor specifice, cât şi în sesiunile de "co-design" pentru soluţionarea lor. Mai mult decât atât, parteneriatul oferă un spaţiu de experimentare alături de startup-uri care rezolvă problemele specifice verticalelor, având posibilitatea de a testa şi implementa soluţii inovatoare pe plan intern", declară Cătălin Briciu, fondator şi Co-CEO al Linnify.
Nivelul de inovare al companiilor din România a înregistrat o creştere în ultimii ani, potrivit datelor analizate de Institutul Naţional de Statistică. Cu toate acestea, România s-a clasat pe locul 49 în topul global al inovării realizat de World Intellectual Property Organisation (WIPO), agenţie a Naţiunilor Unite, şi se numără printre singurele patru state UE, alături de Lituania, Grecia şi Slovacia, a căror performanţă a fost sub aşteptări. Astfel, chiar dacă dezvoltarea economică a cunoscut progrese notabile, nivelul inovării în România rămâne sub potenţialul său. Pentru a susţine eforturile inovării, prin programul Orizont Europa, Uniunea Europeană dedică aproximativ 13,5 miliarde EUR pentru cercetare şi inovare în perioada 2023-2024, fonduri dedicate dezvoltării soluţiilor revoluţionare la provocările majore ale mediului, energiei şi geopoliticului, cu un accent deosebit pe îndeplinirea obiectivelor climatice şi transformarea digitală a Uniunii Europene.
Mai mult decât atât, chiar şi Guvernul României a aprobat în octombrie 2023 o schemă de ajutor de stat sub formă de grant în programul de guvernare 2021-2024 care susţine sprijinirea cercetării dezvoltării şi inovării, dezvoltarea integrată şi utilizarea eficientă a bazei de materiale publice pentru cercetare, prin finanţări de 3,1 miliarde de lei pentru întreprinderile care au în obiectul de activitate cercetarea şi dezvoltarea.
Procesul de generare a noi linii de business inovatoare este mai complex în cadrul organizaţiilor mari din cauza procedurilor specifice, fiind în antiteză cu libertatea de experimentare de care inovaţia are nevoie.
"Odată cu lansarea acestui apel de parteneriat subliniem angajamentul ferm al Linnify de a oferi soluţii integrate, adaptate cu precizie la cerinţele mediului de afaceri din România, contribuind proactiv la accelerarea procesului de transformare digitală şi inovare în cadrul comunităţii de afaceri din România", a adăugat Cătălin Briciu.
Această metodologie de validare, utilizată de clienţi din SUA şi Germania, a fost definită în urma a peste 7 ani de experienţă în construcţia de produse software, disponibilă şi în formatul manualului de business construit de aceştia, "The Validation Playbook". Acum îşi extinde utilitatea către companiile din segmentul corporate care doresc să îşi menţină competitivitatea şi sustenabilitatea, într-un mediu de afaceri marcat de dinamism.
Înfiinţată în 2016, Linnify s-a poziţionat drept partener tehnologic strategic pentru inovaţii cu precădere în Educatie, Sănătate şi Energie, oferind o gamă completă de servicii care acoperă toate aspectele dezvoltării de produse digitale, de la Product Success Management, la dezvoltare Front-end, Mobile şi Back-end, la design UX/UI şi Quality Assurance. Cu peste 70 de produse digitale dezvoltate şi 100 de idei de startup care au trecut prin procesul lor de validare, Linnify a furnizat servicii de calitate şi expertiză vastă în ţări precum Statele Unite ale Americii, Germania, Austria, Marea Britanie, Emiratele Arabe Unite, Italia, Luxemburg, Olanda şi România, având parteneriate strategice cu incubatoare şi acceleratoare precum Techcelerator, Austin Venture Association, Rubik Hub şi HIVE.