Streams.live anunţă rezultate record în campaniile din luna noiembrie, pentru soluţia de comerţ online live şi interactiv între brand şi client, lansată în plină pandemie la finalul anului 2020, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în primele două săptămâni ale lunii, soluţia tehnologică a facilitat peste 150.000 de minute de streaming urmărite în sesiuni live de comerţ interactiv cu branduri renumite din industrii precum tehnologie, beauty, farma, fashion şi edituri. Rata de conversie "click to buy" înregistrată în aceste campanii de shopping a fost de 8,5%, cumpărătorii petrecând de 3 ori mai mult timp în sesiunea de shopping, decât într-o campanie digitală clasică.
Conceptul lansat de Streams.live în România transformă cumpărăturile online într-o experienţă interactivă, în care cumpărătorii comunică direct cu brandurile sau influencerii, află cum se utilizează un anumit produs, caracteristici mai detaliate, şi îl pot achiziţiona direct din aplicaţie, fără să părăsească sesiunea. Live Stream Shopping-ul este o opţiune care le permite brandurilor să stabilească o legătură directă cu audienţa, crescând astfel loialitatea consumatorilor, dar şi să genereze o rată de conversie de 5 ori mai mare decât cea prin comerţul tradiţional. Cifrele record de conversie, de la vizualizare la plasarea produsului în coşul de cumpărături, au fost înregistrate de branduri care activează în domenii precum tehnologie, beauty, farma, fashion sau edituri, însă serviciul este aplicabil companiilor din orice domeniu care doresc să-şi diversifice canalele de vânzare şi tacticile de marketing.
"La nivel global, piaţa de Live Stream Shopping ia amploare şi se dezvoltă de la un an la altul, în contextul dorinţei consumatorilor de a face cumpărături asistate din confortul propriei locuinţe. În România, fenomenul este încă la început, însă asistăm la o evoluţie pozitivă a acestei pieţe, dovadă fiind multitudinea de branduri care vor să devină pionieri în adoptarea soluţiei, diversitatea sferelor lor de activitate, dar şi implicarea din partea clienţilor şi a persoanelor care urmăresc sesiunea. Astfel, rata de conversie "click to buy" înregistrată în aceste campanii a fost de 8,5%", declară Mihai Mănescu, Customer Success Manager, Streams.live.
E-commerce-ul mondial se află într-o creştere continuă de ani de zile, iar noile tehnologii care creează o interacţiune directă şi personală între brand şi client, iau amploare. Spre exemplu, cel mai mare succes a fost înregistrat în China şi în Statele Unite ale Americii, fiind şi cele mai mari pieţe de comerţ. În SUA se previzionează că veniturile provenite din Live Stream Shopping vor atinge pragul de 20 de miliarde de dolari în 2022 şi 55 de miliarde de dolari în 2025 conform datelor Statista, o creştere semnificativă susţinută pentru retailul online.
În China, conform Statista, Live Stream Shopping-ul a devenit noua normă pentru e-commerce, fiind considerată printre cele mai eficiente metode de comerţ online. În 2021, piaţa comerţului live în China a depăşit pragul de 2.27 trilioane de yuan (aproximativ 318 miliarde de dolari) şi se aşteaptă ca până în 2023 să ajungă la 4.9 trilioane de yuan (687 miliarde de dolari).
În România, segmentul de fashion a fost printre primele care au implementat această soluţie, mai ales în contextul în care pandemia a limitat accesul consumatorilor în magazinele fizice.
"Live shoppingul vine cu avantaje evidente pentru magazinele online, aflându-se la graniţa dintre social media, live streaming şi e-commerce. Este un fel de teleshopping în social media şi vine în ajutorul consumatorului, oferindu-i acestuia posibilitatea de a vedea mai bine produsele, de a le vedea în context, oferă interactivitate cu produsele şi asta ajută foarte mult în experienţa de cumpărare. În viitor, mă aştept ca social commerce să crească şi ne-am dorit să fim prezenţi de la bun început pe acest canal şi să îl includem în proiectele noastre recurente", declară Raluca Radu, Country Manager ANSWEAR.ro & Fondator MTH Digital.