LIVIU ROGOJINARU, CNIPMMR: "Taxele locale vor creşte în 2018, pe fondul transferului contribuţiilor de la angajator la angajat"

RAMONA RADU
Ziarul BURSA #Companii / 20 decembrie 2017

"Taxele locale vor creşte în 2018, pe fondul transferului contribuţiilor de la angajator la angajat"

Transferul contribuţiilor de la angajator la angajat generează, din 2018, o creştere a taxelor locale în foarte multe localităţi de pe teritoriul ţării noastre, şi va afecta negativ mediul de afaceri şi sectorul IMM-urilor, a afirmat, ieri, Liviu Rogojinaru, secretar general Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijloci din România (CNIPMMR).

Domnia sa a declarat: "CNIPMMR nu susţine creşterea taxelor şi impozitelor locale, anul viitor, iar sporirea fiscalităţii va afecta, în primul rând, IMM-urile, dezvoltarea economică şi investiţiile private din ţara noastră".

De asemenea, potrivit domnului Rogojinaru, CNIPMMR solicită autorităţilor publice locale ca, în 2018, să aprobe strategii privind dezvoltarea economică şi să asigure măsuri şi acţiuni pentru dezvoltarea IMM-urilor, atragerea de investiţii şi reducerea birocraţiei.

Potrivit CNIPMMR, impozitul pe clădiri se majorează cu 100%, iar impozitul pe terenuri, datorat de persoanele fizice, cu peste 15%.

Autorităţile locale vor avea asigurat, în 2018, un buget minim de 750 de lei/locuitor, conform proiectului de buget pe anul viitor. Articolul a fost aprobat ieri în Parlament, potrivit surselor noastre. Acestea ne-au precizat că Unităţile Administrativ Teritoriale (UAT) nu vor avea bugete mai mici în anul 2018.

Proiectul de buget arată: "Art. 6...

(15) Modul de aplicare a sistemului de echilibrare se evaluează după primul semestru al anului 2018, utilizându-se aceeaşi procedură şi avându-se în vedere:

a) asigurarea unui nivel al sumelor provenite din cotele din impozitul pe venit şi al sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale estimate a fi încasate în anul 2018 cel puţin egal cu nivelul aceloraşi sume încasate pe unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale în anul 2017;

c) veniturile proprii încasate din impozite şi taxe locale la data de 31.12.2017.

Art. 6 alin. 15 din proiectul de lege al bugetului pe 2018, ce a trecut ieri de votul din plenul Parlamentului, asigură faptul că administraţiile locale în 2018 vor primi sume cel puţin la nivelul celor încasate în 2017.

Mai mult, conform aceluiaşi articol, alineatul 3, litera c, se asigură un buget minim de funcţionare la nivelul sumei de 750 de lei/locuitor, inclusiv pentru comunele care în 2016 şi 2017 au avut resurse mai mici de 1,000,000 lei sau oraşe cu mai puţin de 3 milioane lei.

Art. 6 alin. (3)

c) diferenţa rămasă se utilizează pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, în completarea veniturilor proprii, în vederea asigurării unui buget minim de funcţionare la nivelul sumei de 750 de lei/locuitor, dar nu mai puţin de 1.000.000 lei pentru comune, 3.000.000 lei pentru oraşe şi 5.000.000 lei pentru municipii."

SNFP: "Facem apel către toţi parlamentarii pentru a analiza şi a hotărî majorarea fondului de salarii, în vederea prevenirii concedierilor colective din administraţia publică"

Proiectul de buget pentru anul 2018 este un act normativ premergător disponibilizărilor colective în cadrul administraţiei publice locale şi centrale, consideră Sindicatul Naţional al Funcţionarilor Publici (SNFP), citat de Agerpres.

"Atragem atenţia că sumele proiectate pentru cheltuielile de personal aferente anului 2018 (care au crescut cu un procent mult mai mic decât necesarul) vor obliga angajatorii publici să aplice dispoziţiile art. 5 din OUG 90/ 2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare în anul 2018..., în sensul că, pentru a se putea încadra în buget şi pentru a plăti integral drepturile de natură salarială, vor fi nevoiţi să aprobe numărul maxim de posturi în funcţie de sumele alocate pentru cheltuielile cu personalul. Prin urmare, creşterea salariului minim pe economie precum şi majorarea salariului brut al angajaţilor pentru a nu li se diminua salariul net ca urmare a aplicării noilor reglementări din Codul Fiscal ar obliga angajatorii să aloce pentru cheltuielile de personal un buget mult mai mare decât cel indicat prin proiectul de act normativ privind bugetul pentru anul 2018", reiese dintr-un comunicat al SNFP.

SNFP face apel către toţi parlamentarii pentru a analiza şi a hotărî majorarea fondului de salarii în vederea prevenirii concedierilor colective din administraţia publică.

Proiectul bugetului de stat şi al asigurărilor sociale de stat pe anul 2018 este dezbătut, începând de luni, în plenul Parlamentului, iar votul final este programat pentru 21 decembrie.

Comisiile reunite de buget-finanţe ale Camerei Deputaţilor şi Senatului au aprobat, vineri, cu 17 voturi pentru şi 14 împotrivă, raportul asupra proiectului de buget de stat pe 2018.

Proiectul bugetului de stat pentru 2018 este construit pe o creştere economică de 5,5%, un curs mediu de 4,55 de lei pe euro şi un câştig mediu salarial lunar de 2.614 lei. Deficitul bugetar cash este estimat la 2,97% din PIB, în timp ce deficitul ESA este 2,96% din PIB.

Potrivit Agerpres, bugetul asigurărilor sociale de stat este programat pentru anul 2018 cu un excedent în sumă de 191,071 milioane lei, care reprezintă rezultatul financiar al sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, veniturile totale fiind estimate la 62,9 miliarde lei, iar cheltuielile la 62,71 miliarde lei.

Pentru anul 2018, din totalul veniturilor bugetare, 88% urmează să se încaseze din contribuţiile pentru asigurări sociale ale sistemului public de pensii, 0,2% din venituri nefiscale şi 11,8% subvenţii primite de la bugetul de stat, se menţionează în expunerea de motive a proiectului.

Sistemul asigurărilor pentru şomaj este programat în anul 2018 cu un excedent de 318,857 milioane lei. Din totalul veniturilor bugetare, 1,325 miliarde lei sunt aferente sistemului asigurărilor pentru şomaj (61,3%) şi 838,082 milioane lei aferente fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale (38,7%).

Florin Jianu a declarat: "Toate aceste aberaţii se întâmplă ca urmare a faptului că, în bugetul pentru anul 2018, s-a scăzut impozitul pe salarii de la 16% la 10% şi s-a luat o cotă de cel puţin 30% din cota care revenea UAT-urilor. Costurile se vor vedea tot la populaţie, la cei care trebuie să asigure bunăstarea economiei româneşti, iar pentru a-şi echilibra bugetele, oraşele din ţară, se vor îndrepta tot către majorarea taxelor locale".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb