Livrările de autovehicule au crescut cu aproape 27%, în primele nouă luni

E.D.
Companii #Auto / 17 octombrie 2014

Livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) pe ansamblul pieţei înregistrează, după 9 luni din acest an, o creştere de 26,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în interiorul acestei creşteri, autoturismele deţinând o majorare de 27%, potrivit Buletinului Statistic APIA remis redacţiei.

Şi pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă, principalele ţări europene înregistrând creşteri ce consolidează un trend ascendent pentru 2014 (datele după 9 luni fiind: Franţa +2,1%, Germania +2,9%, Italia +3,6%, Spania +17,2%, UK +9,1%).

În România, în continuare, vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, acestea reprezentând 71% din volumulul total înregistrat pe primele 9 luni din 2014. În interiorul acestei valori medii anuale, ar fi de remarcat faptul că ponderea achiziţiilor realizate de către persoanele fizice a scăzut de la 41% in luna mai la 31% în luna septembrie.

Potrivit APIA, se remarcă faptul că, în aceste nouă luni din 2014, înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu cca. 3,9% (6.500 unităţi) comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Cu toate acestea, volumul lor (cca. 160.000 unităţi în 2014) rămâne ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (cca. 3 ori mai mare), deşi în scădere faţă de situaţia din 2013 (când la 9 luni raportul a fost de 4 rulate la unul nou).

După 9 luni din 2014 se consemnează o producţie naţională de 287.413 de autovehicule, cu 6,7% mai puţin decât în perioada similară din 2013. Dintre acestea, 244.072 unităţi (85%) sunt produse de către Dacia, 43.336 (15%) de către Ford şi 5 unităţi de către Roman Braşov.

Volumele cele mai mari după 9 luni le-au înregistrat Dacia Duster (119.443 unităţi, din care 17.766 în luna septembrie), urmată de Dacia Logan (61.043 unităţi, din care 5.472 unităţi în septembrie), Ford B-MAX (43.336 unităţi, din care 4.781 în septembrie), Dacia Sandero (32.951 unităţi) şi Dacia Logan MCV (30.675 unităţi).

Au fost exportate în luna septembrie 2014 un număr de 34.181 unităţi, ceea ce face ca după nouă luni din 2014 să se consemneze un export total de 266.352 unităţi, adică o scădere de 2,1% faţă de perioada similară din 2013.

Cel mai exportat model după 9 luni din 2014 a fost Dacia Duster cu 114.019 unităţi, urmat de Logan cu 51.179 unităţi şi Ford B-MAX cu 43.316 unităţi.

Cu un volum total de 9.128 unităţi în luna septembrie, se consemnează faţă de luna similară a anului trecut o creştere cu cca. 12% a vânzărilor, ceea ce face ca, la un volum total de 73.602 unităţi după 9 luni din 2014, să se înregistreze o creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2013 de 26,8%, situaţie datorată în special autoturismelor, care au înregistrat +27% (+28,1% cele autohtone şi +26,5% cele din import).

La autoturisme, top-ul pe mărci după 9 luni din 2014 este condus de către Dacia, cu 20.213 unităţi vândute (32,9% din total), urmată de Volkswagen (6.369 unităţi / 10,4%), Skoda (5.742 unităţi / 9,4%), Ford (4.365 unităţi / 7,1%), Renault (4.188 unităţi / 6,8%) şi Opel (2.786 unităţi / 4,5%).

În ceea ce priveşte top-ul pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în luna septembrie (dar şi după 9 luni din 2014), urmat de Dacia Duster, Volkswagen Golf, Skoda Octavia şi Dacia Logan MCV.

Analizând segmentarea pe clase, situaţia la nouă luni arată faptul că majoritatea segmentelor (în special cele de volum, respectiv B şi C) înregistrează creşteri importante (peste 30%), scăderi consemnându-se pe segmentele cuprinzând autoturisme aflate în gama de preţ superioară (Executive -8% şi Sport - 38%).

În funcţie de tipul de combustibil, după nouă luni din 2014, se consemnează o pondere de 55,3% pentru motoarele diesel, în creştere faţă de 2013, când aceasta era de 52,9%. Se menţine numărul de 8 mărci şi respectiv 7 modele din primele 10 care au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste ponderea medie a vânzărilor totale (55,3%), unele modele având ponderi ale motorizării diesel care depăşesc 75% din vânzările totale ale respectivulul model.

Cu datele înregistrate în luna septembrie 2014, se consemnează un număr neîntrerupt de 15 luni consecutive (din iulie 2013) de creştere faţă de lunile similare din anul precedent. Totuşi, aceste volume nu înseamnă în mod automat şi creşterea afacerilor, dacă ne uităm şi la datele comunicate de către Institutului Naţional de Statistică. Conform INS, creşterea cifrei de afaceri în comerţul cu autovehicule după 8 luni din 2014 era de numai 4,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, faţă de +29% cât a fost creşterea numărului de unităţi vândute.

Pe de altă parte, autovehiculele rulate importate continuă să intre în număr important (x3 ori mai mare decât cele noi) în parcul naţional, în condiţiile în care nefiscalizarea comerţului cu autovehicule rulate din import (TVA, impozite etc) rămâne un subiect nerezolvat de ani de zile şi care favorizează, în mod evident, importul de autovehicule rulate în detrimentul celor noi.

Faţă de recenta atenţionare a Comisiei Europene adresată României pentru depăşirea limitelor emisiilor poluante în marile oraşe din ţară, APIA reiterează necesitatea unui cadru legal care să stimuleze în mod real achiziţia de autovehicule care încorporează tehnologii avansate (emisii reduse de CO2, electrice, hibride sau care folosesc combustibili alternativi), orientate către eficienţă şi protecţia mediului deoarece acestea poluează mai puţin sau deloc, contribuind, totodată şi la creşterea gradului de siguranţă rutieră. De asemenea, complementar, sunt necesare măsuri eficiente de limitare a evaziunii fiscale din domeniul comerţului cu autovehicule rulate.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9760
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4612
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2832
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9711
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.0804

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb