• "Automobile Dacia" îşi va dubla cifra de afaceri în acest an
• Compania franceză "Renault" va investi, în 2006, peste 150 de milioane de euro
Automobile Dacia Piteşti a înregis-trat, în primul semestru din 2005, o creştere de aproape 90% a vînzărilor de autoturisme, faţă de perioada similară a anului trecut, motiv pentru care reprezentanţii societăţii estimează dublarea cifrei de afaceri în acest an. În prima jumătate a anului, vîn-zările Logan au reprezentat 90% din totalul celor 67.859 vehicule de persoane vîndute de companie. "Anul trecut, compania a realizat o cifră de afaceri de 592 de milioane de euro, iar la sfîrşitul acestui an vom depăşi un miliard de euro", ne-a declarat Franşois Fourmont, directorul gerenal al "Automobile Dacia".
Planul investiţional al companiei se va cifra la 650 de milioane de euro pentru perioada 1999-2005. "Pentru anul 2006 este prevăzută o investiţie de peste 150 de milioane de euro. Suma priveşte renovarea şi dezvoltarea platformei indus-triale, dar şi reînnoirea gamei de produse", a precizat domnul Fourmont.
Iniţial, compania îşi fixase ca obiective pentru anul 2005 o producţie de 200.000 de vehicule şi un export de 90.000 de unităţi, însă după evaluarea rezultatelor pe primul semestru, aceste ţinte s-au modificat. Estimările conducerii fabricii de la Piteşti prevăd, pentru acest an, o producţie de 240.000 de vehicule şi un export de peste 110.000 de unităţi.
În luna septembrie, compania va lansa pe piaţă modelul Logan motorizat diesel. Lista ţărilor în care va fi vîndut autoturismul Logan (în toate variantele), în următoarea perioadă, cuprinde Belgia, Olanda, Italia, Austria, Elveţia. Astfel, numărul ţărilor de destinaţie pentru Logan va ajunge la 35.
Dificultăţile mediului de afaceri intern îl determină pe directorul "Dacia" să afirme că principala grijă a companiei constă, la acest moment, în revalorizarea monedei naţionale, leul, în comparaţie cu euro. În opinia domnului Fourmont, aderarea la Uniunuea Europeană va accelera modernizarea României şi, în consecinţă, va permite ameliorarea nivelului de trai. Printre condiţiile favorabile dezvoltării mediului de afaceri autohton, directorul "Dacia" aminteşte creşterea economică, scăderea ratei inflaţiei, reducerea impozitului pe venit şi liberalizarea creditului. Domnia sa mai apreciază nivelul de calificare ridicat al forţei de muncă şi poziţia geografică favorabilă a ţării noastre pentru dezvoltarea exporturilor.
Succesul peste aşteptări al proiectului "Logan" a început să se simtă puternic şi în rezultatele companiei "Automobile Dacia". Modelul "Logan", cu componente Renault, face ca, după şase ani, privatizarea să se facă simţită la Piteşti. Este adevărat că "Renault" este unul dintre inves-titorii care au beneficiat de importante facilităţi fiscale, la cumpărarea companiei româneşti. Succesul repurtat cu modelul Logan este important totuşi şi face din Dacia o privatizare reuşită.
În primul semestru al anului 2005, "Dacia" a vîndut 79.068 vehicule. Dintre acestea, 67.859 unităţi au fost vehicule de persoane şi 11.209 utilitare. Pe piaţa internă au fost livrate, pînă la 30 iunie, 62.763 de autovehicule marca Dacia, ceea ce înseamna mai mult decît vînzările înregistrate pe întregul an 2003.