Trebuie schimbat din perspectiva principiului modul în care se realizează colaborarea între beneficiar şi partenerii comerciali pe dezvoltarea infrastructurii de cale ferată, a declarat astăzi Lucian Şova, ministrul Transporturilor, prezent la dezbaterea "Accelerarea implementării proiectelor de investiţii în infrastructura feroviară", organizată de către Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor.
La reuniunile Comisiei au mai participat Lucian Bode, deputat PNL şi Preşedinte al Comisiei de Transporturi, reprezentanţi ai organizaţiilor şi federaţiilor patronale de profil, reprezentanţi ai conducerii Ministerului Transporturilor şi ai CFR SA.
În cadrul reuniunii, ministrul Lucian Şova a declarat: "Este foarte important să cunosc interesele partenerilor comerciali cu privire la subiectele pe care le avem pe ordinea de zi, ţinând cont că este bine ca schimbul acesta de opinii generale, dincolo de chestiuni care sunt punctuale şi care fac obiectul unei dispute în justiţie. Trebuie schimbat din perspectiva principiului modul în care se realizează colaborarea între beneficiar şi partenerii comerciali pe dezvoltarea infrastructurii de cale ferată. Îmi doresc să ascult opiniile clentului...statul este totuşi clientul partenerilor comerciali care efectueză lucrări de infrastructură. Şi clientul are o serie de obigaţii pe care trebuie să le îndeplinească de manieră onorabilă, corectp, legală. Îmi doresc să ne facem o idee mai clară cu privire la problemele şi eventualele disfuncţionalităţi care ar putea fi remediate, nu numai în relaţia bilaterală, ci poate şi cu ajutorul Comisiei, reprezentând Parlamentul României".
Cătălin Rădulescu, vicepreşedintele Comisiei de Transporturi, a precizat, pe de altă parte: "Mi-ar face plăcere ca în urma acestei discuţii să primesc anumite răspnsuri de la constructori, poate chiar şi din partea ministerului sau companiei feroviare, legat de calitatea lucrărilor care se fac în modernizarea infrastructurii feroviare, pentru că noi aici la Comisie primim informaţii, plângeri, sesizări, dar la rândul nostrum face interperlări şi punem întrebări, dar răspunsurile sunt aşa...de genul "ce treabă aveţi voi, de ce vă băgaţi în seamă, de ce ne deranjaţi cu asemenea întrebări". Dar se ştie că nu s-a rezolvat problema calităţii lucrărilor care se fac, doar a banilor mulţi care se iau. Eu vreau să subliniez două lucruri: piatra care trebuie să fie înlocuită, piatra spartă este puţin amestecată şi reciclată cu cea veche şi la unele lucrări pentru podurile metalice se mai foloseşte şi fier vechi, reciclat, sablat, vopsit şi vândut ca nou".