Primarul General, Sorin Oprescu, a verificat, ieri, stadiul lucrărilor la Pasajul Basarab. El a arătat că, în prezent, lucrările sunt în grafic, urmând ca întregul proiect să fie dat circulaţiei la începutul lunii martie.
După ce a vizitat podul pe arce, Sorin Oprescu a declarat: "Podul peste Dâmboviţa este gata, iar până la sfârşitul anului vor fi finalizate structura şi amenajările peste podul hobanat, arată un comunicat remis redacţiei. Vor urma câteva finisări şi încercarea podului timp de o lună de zile, iar în zona Titulescu - AL.I. Cuza - Banu Manta vor fi făcute câteva sensuri unice, care să faciliteze urcarea şi coborârea de pe pod, astfel că, la începutul lui martie, exact aşa cum am promis, se va putea cricula pe pod. Astăzi (n.r. ieri), se va deschide circulaţia la sol pe breteaua de pe Vasile Milea". Din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrările sunt finalizate în proprorţie de aproximativ 97%.
Primarul Capitalei a adăugat că infrastructura este pregătită pentru reluarea circulaţiei tramvaielor între Giuleşti şi Vasile Milea, dar şi că, după terminarea lucrărilor, sub structura podului vor fi amenajate mini-terenuri de sport, iar în zona adiacentă, locuri de parcare.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se, astfel, inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucureşti în partea de N - V.
Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent (lărgit) şi a căii ferate în zona Gării de Nord, urmând a fi realizat într-o zonă cu o mare concentrare de clădiri rezidenţiale şi comerciale, intens tranzitată de vehicule de toate tipurile.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 m (din care 117 m Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 m Podul Hobanat peste zona Gării de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1126 m lungime şi rampe de acces de 1250 m.
Pe pasaj, în zona Podului Hobanat va fi realizată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare menite să asigure legătura între nivelul peroanelor staţiei şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.