Muncitorii au început, luni, să revină la liniile de asamblare ale fabricii din Michigan, deschizând calea spre redeschiderea sectorului auto din SUA, în ciuda preocupărilor unui al doilea val de infecţii cu coronavirus.
Cu milioane de americani fără locuri de muncă şi o mare parte a economiei în condiţii de blocare virtuală, un număr din ce în ce mai mare de state relaxează restricţiile dure asupra comerţului şi a vieţii sociale puse în aplicare pentru a încetini răspândirea virusului, realtează Reuters.
Unii furnizori auto din Michigan, o centrală industrială din Midwest, lovită puternic de pandemie, au redeschis uzinele, luni, cu echipaje de schelet, pentru a se pregăti pentru reluarea producţiei de vehicule începând cu săptămâna viitoare.
Muncitorii specializaţi şi angajaţii salariaţi au început, de asemenea, să se întoarcă la fabricile de asamblare auto pentru a se pregăti pentru repornirea mai largă.
Redeschiderea producţiei, aprobată săptămâna trecută de guvernatorul Gretchen Whitmer, a fost crucială nu numai pentru uzinele auto din Michigan deoarece foarte mulţi furnizori de piese auto au sediul în jurul hubului automobilistic din Detroit.
Cei trei producători mari din Detroit - General Motors Co (GM.N), Ford Motor Co (FN) şi Fiat Chrysler Automobiles NV (FCHA.MI) (FCAU.N) - au declarat săptămâna trecută că intenţionează să repornească producţia la fabricile din America de Nord pe 18 mai.
Data ţintă a fost stabilită după aprobarea tacită din partea puternicului sindicat United Auto Workers, care anterior s-a opus unei reporniri care e poate "prea curând luată şi prea riscantă".