Preţurile producătorilor industriali din Franţa şi-au accelerat scăderea anuală în februarie 2024, până la 4,8%, de la 4,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%, după un avans de 0,2% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare au scăzut cu o rată anuală de 1,2%, după o scădere de 1,7% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar preţurile energiei au scăzut cu o rată anuală de 14,3%, după o scădere de 12,5% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%. (INSEE)
Indicele încrederii consumatorilor din Franţa a crescut în luna martie 2024, până la 91 de puncte, de la 90 de puncte în luna precedentă. Indicele situaţiei financiare din următoarele 12 luni a crescut cu 3 puncte, până la -8 puncte, în timp ce indicele situaţiei financiare a crescut până la -27 de puncte, de la -28 de puncte. Indicele aşteptărilor privind standardul de viaţă din următoarele 12 luni a crescut până la -41 de puncte, de la -42 de puncte. (INSEE)
Volumul vânzărilor retail din Norvegia şi-a temperat scăderea anuală în februarie 2024, până la 0,3%, de la 1,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%, după o stagnare în luna anterioară. Vânzările bunurilor alimentare şi-au accelerat scăderea anuală până la 2,8%, de la 0,3%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,7%, iar vânzările de combustibil auto şi-au accelerat scăderea anuală până la 7,2%, de la 1,9%, pe fondul unui declin lunar de 1,4%. (Statistics Norway)
Volumul vânzărilor retail din Suedia, exclusiv combustibili, a crescut cu o rată anuală de 0,3% în februarie 2024, după o scădere de 1,9% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,5%, după o creştere de 0,2% în luna anterioară. Vânzările bunurilor alimentare au crescut cu o rată anuală de 2,5%, după o scădere de 0,4% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,7%, iar vânzările de bunuri durabile şi-au temperat scăderea anuală până la 1,4%, de la 2,8%, pe fondul unui avans lunar de 0,1%. (SCB Sweden)