Încrederea consumatorilor din SUA a scăzut peste aşteptări în februarie 2021, conform datelor finale ale indicelui publicat de University of Michigan, până la 76,8 puncte, cel mai redus nivel din ultimele 6 luni, de la 79 de puncte în luna precedentă. Indicele situaţiei curente a scăzut până la 86,2 puncte, la 86,7 în luna anterioară, iar indicele aşteptărilor pentru următoarele 12 luni a scăzut până la 70,7 de la 74 de puncte în luna precedentă. Aşteptările inflaţioniste pentru următoarele 12 luni au crescut până la 3,3%, de la 3% .
(Sursa: University of Michigan)
Creditul de consum din Marea Britanie şi-a accelerat scăderea anuală în ianuarie 2021, până la 8,9%, de la 7,5% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 1,2%, iar creditul ipotecar şi-a accelerat creşterea anuală până la 3,1%, de la 3% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%. Creditul acordat companiilor nefinanciare şi-a accelerat creşterea anuală până la 8,3%, de la 7,6% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri anuale de 25,8% a creditelor acordate IMM-urilor şi a unei scăderi anuale de 1% a creditelor acordate marilor companii.
(Sursa: Bank of England)
Creditul acordat rezidenţilor din Cehia şi-a temperat creşterea anuală şi în ianuarie 2021, până la 3,4%, de la 3,8% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,8%, după o scădere de 1,4% în luna anterioară. Creditul acordat gospodăriilor populaţiei şi-a temperat creşterea anuală până la 6,4%, de la 6,5%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar creditul acordat companiilor nefinanciare şi-a temperat creşterea anuală până la 0,2% de la 0,3% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%.
(Sursa: CNB)
Creditul acordat rezidenţilor din Brazilia şi-a accelerat creşterea anuală în ianuarie 2021, până la 16% de la 15,7% în luna precedentă, pe fondul unei stagnări lunare. Creditul acordat companiilor nefinanciare şi-a accelerat creşterea anuală până la 23,1%, de la 21,9% în luna precedentă, în condiţiile unui declin lunar de 0,8%, iar creditul acordat gospodăriilor populaţiei şi-a temperat creşterea anuală până la 10,9%, de la 11,2%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,6%.
(Sursa: Banco Central do Brasil)
Volumul vânzărilor retail din Elveţia a scăzut cu o rată anuală de 0,5% în ianuarie 2021, după o creştere de 5,4% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 5,3%, după o creştere de 2,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 13,9%, după o creştere de 13,8% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,9%, iar vânzările de produse nealimentare, exclusiv combustibil auto, au scăzut cu o rată anuală de 10,1%, după o creştere de 1,1% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 11,6%.
(Sursa: FSO)
Volumul vânzărilor retail din Norvegia, exclusiv automobile, şi-a accelerat uşor creşterea anuală în ianuarie 2021, până la 8,2%, de la 8% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%, după un declin de 5,7% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 10,1%, de la 16,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 5,3%, iar vânzările de combustibil auto au scăzut cu o rată anuală de 9,6%, după o scădere de 6,8% în luna anterioară, pe fondul unui declin lunar de 1,9%.
(Sursa: Statistics Norway)