Preţul mediu al locuinţelor din primele 20 de zone metropolitane din SUA şi-a temperat creşterea anuală şi în ianuarie 2023, până la 2,5%, de la 4,6% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,6%, după un declin de 0,9% în luna anterioară. Cele mai mari creşteri anuale s-au înregistrat în Miami (13,8%), Tampa (10,5%) şi Atlanta (8,4%). Cele mai mari scăderi anuale au fost în San Francisco (-7,6%), Seattle (-5,1%) şi San Diego (-1,4%). În luna ianuarie 2023, indicele preţurilor locuinţelor a fost cu 43,8% peste nivelul maxim din perioada premergătoare crizei, înregistrat în iulie 2006. (S&P CoreLogic)
Încrederea consumatorilor din SUA a crescut în martie 2023, conform datelor de la Conference Board. Indicele agregat al încrederii a crescut până la 104,2 puncte, de la 103,4 puncte în luna anterioară, în condiţiile în care indicele situaţiei curente a scăzut până la 151,1 puncte, de la 153 de puncte. Indicele aşteptărilor pentru următoarele şase luni a crescut până la 73 de puncte, de la 70,4 puncte în luna anterioară. (Conference Board)
Volumul vânzărilor retail din Suedia şi-a accelerat scăderea anuală şi în februarie 2023, până la 9,4%, de la 7,7% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 1,2%, după un declin de 0,2% în luna anterioară. Vânzările de alimente şi alte bunuri de consum curent şi-au accelerat scăderea anuală până la 8,3%, de la 5,8% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,9%, iar vânzările bunurilor durabile şi-au accelerat scăderea anuală până la 10,9%, de la 9,6% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 1,2%. (SCB Sweden)
Volumul vânzărilor retail din Danemarca şi-a temperat scăderea anuală în februarie 2023, până la 4,3%, de la 6% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%, după o creştere de 2,2% în luna anterioară. Vânzările bunurilor alimentare şi de consum curent şi-au accelerat scăderea anuală până la 6,8%, de la 6,5%, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,5%, iar vânzările bunurilor de consum durabile şi-au temperat scăderea anuală până la 2,7%, de la 7,5%, pe fondul unui avans lunar de 1%. (Statistics Denmark)
Volumul vânzărilor retail din Norvegia şi-a temperat scăderea anuală în februarie 2023, până la 3,9%, de la 6,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după o creştere de 1,3% în luna anterioară. Vânzările bunurilor alimentare şi-au temperat scăderea anuală până la 6,2%, de la 10,4%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,6%, iar vânzările de combustibil auto şi-au temperat scăderea anuală până la 5,9%, de la 6,9%, pe fondul unui avans lunar de 2,2%. (Statistics Norway)
Indicele încrederii gospodăriilor din Franţa a înregistrat o nouă scădere în martie 2023, până la 81 de puncte, de la 82 de puncte în luna precedentă. Indicele situaţiei financiare din următoarele 12 luni s-a menţinut la -23 de puncte, iar indicele aşteptărilor privind standardul de viaţă în aceeaşi perioadă a scăzut până la -65 de puncte, de la -64 de puncte. (INSEE)