"Malev" Ungaria ar putea fi scoasă din nou la vânzare

Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 27 septembrie 2010

"Malev" trebuie să-şi micşoreze costurile cu peste 6 miliarde forinţi (31 milioane de dolari) anual.

"Malev" trebuie să-şi micşoreze costurile cu peste 6 miliarde forinţi (31 milioane de dolari) anual.

Guvernul de la Budapes­ta nu exclude vânzarea companiei aeriene naţionale "Malev" Zrt., care se confruntă cu datorii foarte mari şi care a fost renaţionalizată anul acesta.

Ministrul maghiar al Dezvoltării, Tamas Fellegi, a declarat, la finele săptămânii trecute, citat de cotidianul Vilaggazdasag: "Situaţia companiei aeriene este extrem de critică, iar guvernul alocă din nou capital aces­tui operator de transport aerian, ca să-şi deruleze în continuare activitatea".

Săptămâna trecută, Agenţia de administrare a datoriei statului a injectat 14,7 miliarde forinţi (71 milioane de dolari) în capitalul "Malev" şi a acordat un împrumut de 5,7 miliarde forinţi, a declarat ministrul Fellegi, subliniind că injecţia de capital este a doua derulată la această companie în luna curentă. La începutul lui septembrie, "Malev" a primit de la stat 5,7 miliarde forinţi pentru achitarea unor rate de leasing.

Chiar dacă nu exclude varianta scoaterii la vânzare a companiei aeriene, ministrul dezvoltării a menţionat că obiectivul strategic al guvernului de la Budapesta este să întăreas­că rolul statului în economie, inclusiv păstrarea şi consolidarea proprietăţii publice, ceea ce se aplică şi în cazul "Malev".

Amintim că, în urmă cu aproape două săptămâni, piloţii companiei "Malev" au ajuns la un acord cu managementul pe marginea salariilor şi a programului de lucru, după o grevă de avertisment de două ore. Sindicatul piloţilor a renunţat, astfel, la planul de a recurge la grevă pe termen nelimitat. În baza înţelegerii, "Malev" a renunţat la reducerea cu 20% a salariilor, începând cu luna septembrie.

La sfârşitul lunii februarie, Ungaria anunţa că va lua din nou în proprietate 95% din compania neprofitabilă "Malev", după ce ultima încercare de privatizare a eşuat. Până la acel moment, acţionarul majoritar al companiei aeriene a fost banca de dezvoltare "Vneşeconombank", deţinută de statul rus. În urma renaţionalizării, "Vneşeconombank" a plătit 32 de milioane de euro (44 de milioane de dolari) garanţii bancare către Ungaria.

Când a preluat din nou "Malev", executivul maghiar a promis că va implementa "un plan sever de restructurare", care include reduceri de personal, astfel încât compania să revină la profit în 2012.

La o lună de la renaţionalizare, conducerea "Malev" anunţa nevoia de reducere cu 23% a forţei de muncă, adică 300 din cei 1.300 de salariaţi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb