"Malev" Ungaria ar putea fi scoasă din nou la vânzare

Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 27 septembrie 2010

"Malev" trebuie să-şi micşoreze costurile cu peste 6 miliarde forinţi (31 milioane de dolari) anual.

"Malev" trebuie să-şi micşoreze costurile cu peste 6 miliarde forinţi (31 milioane de dolari) anual.

Guvernul de la Budapes­ta nu exclude vânzarea companiei aeriene naţionale "Malev" Zrt., care se confruntă cu datorii foarte mari şi care a fost renaţionalizată anul acesta.

Ministrul maghiar al Dezvoltării, Tamas Fellegi, a declarat, la finele săptămânii trecute, citat de cotidianul Vilaggazdasag: "Situaţia companiei aeriene este extrem de critică, iar guvernul alocă din nou capital aces­tui operator de transport aerian, ca să-şi deruleze în continuare activitatea".

Săptămâna trecută, Agenţia de administrare a datoriei statului a injectat 14,7 miliarde forinţi (71 milioane de dolari) în capitalul "Malev" şi a acordat un împrumut de 5,7 miliarde forinţi, a declarat ministrul Fellegi, subliniind că injecţia de capital este a doua derulată la această companie în luna curentă. La începutul lui septembrie, "Malev" a primit de la stat 5,7 miliarde forinţi pentru achitarea unor rate de leasing.

Chiar dacă nu exclude varianta scoaterii la vânzare a companiei aeriene, ministrul dezvoltării a menţionat că obiectivul strategic al guvernului de la Budapesta este să întăreas­că rolul statului în economie, inclusiv păstrarea şi consolidarea proprietăţii publice, ceea ce se aplică şi în cazul "Malev".

Amintim că, în urmă cu aproape două săptămâni, piloţii companiei "Malev" au ajuns la un acord cu managementul pe marginea salariilor şi a programului de lucru, după o grevă de avertisment de două ore. Sindicatul piloţilor a renunţat, astfel, la planul de a recurge la grevă pe termen nelimitat. În baza înţelegerii, "Malev" a renunţat la reducerea cu 20% a salariilor, începând cu luna septembrie.

La sfârşitul lunii februarie, Ungaria anunţa că va lua din nou în proprietate 95% din compania neprofitabilă "Malev", după ce ultima încercare de privatizare a eşuat. Până la acel moment, acţionarul majoritar al companiei aeriene a fost banca de dezvoltare "Vneşeconombank", deţinută de statul rus. În urma renaţionalizării, "Vneşeconombank" a plătit 32 de milioane de euro (44 de milioane de dolari) garanţii bancare către Ungaria.

Când a preluat din nou "Malev", executivul maghiar a promis că va implementa "un plan sever de restructurare", care include reduceri de personal, astfel încât compania să revină la profit în 2012.

La o lună de la renaţionalizare, conducerea "Malev" anunţa nevoia de reducere cu 23% a forţei de muncă, adică 300 din cei 1.300 de salariaţi.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb