• Compania urmăreşte, acum, un parteneriat amiabil
Producătorul german de camioane MAN şi-a retras oferta de preluare ostilă, în valoare de 10,3 miliarde de euro (13,4 miliarde de dolari) pentru achiziţia rivalului suedez "Scania" AB, urmărind realizarea unui parteneriat amiabil. Discuţiile cu "Volkswagen" AG, acţionar majoritar atât la MAN, cât şi la Scania, au indicat că o cooperare între cele două companii ar fi de preferat unei preluări ostile, pe care compania germană "Volkswagen" ar respinge-o.
"Ca acţionar al Scania, MAN urmăreşte lansarea de discuţii viitoare în acest an, în vederea unei combinări amiabile între MAN,
MAN a lansat şi posibilitatea abandonului eforturilor de a crea un lider pe piaţa europeană a producătorilor auto şi de "a explora modalitatea de a-şi spori eficienţa prin extindere".
"Scania" a salutat, alături de cei mai mari doi acţionari ai săi, "Volkswagen" şi "Investor" AB, decizia MAN de retragere a ofertei, care a fost deja respinsă de toate cele trei părţi, a declarat purtătorul de cuvânt al "Scania", Cecilia Edstrom. O astfel de înţelegere ar include, de asemenea, afacerea braziliană pentru camioane de talie mare a "Volkswagen", potrivit afirmaţiilor reprezentanţilor companiei germane. Măsura a fost precedată de presiuni intense din partea "Volkswagen" şi a influentului preşedinte al companiei, Ferdinand Piech, pentru ca MAN să renunţe la intenţiile de preluare ostilă şi să urmărească un acord amiabil.
În decembrie 2006, "Scania" şi-a anunţat intenţia de majorare a capacităţii sale de producţie, de la 70.000 de unităţi la 100.000 de unităţi, până în anul 2010, urmărind să acopere cererea din partea pieţelor din Rusia şi Europa de Est. MAN, la rândul său, vrea o cotă sporită din piaţa camioanelor grele din Europa.
O eventuală combinaţie între MAN şi "Scania" va genera un grup care va depăşi constructorii de profil "DaimlerChrysler" AG şi "Volvo" AB.
MAN, al treilea producător mondial de camioane din Europa, a înaintat prima ofertă ostilă pentru "Scania" la data de 18 septembrie 2006, anunţând că intenţionează să diminueze cheltuielile combinate ale entităţii ce ar lua naştere astfel cu 500 de milioane de euro anual, în următorii trei ani. MAN a stabilit, ulterior, data de 31 ianuarie ca termen pentru acceptarea ofertei de către acţionarii "Scania". Oferta a fost însă respinsă atât de conducerea "Scania", cât şi de cei mai importanţi acţionari ai acesteia, "Volkswagen" şi "Investor". MAN nu intenţiona să închidă vreo fabrică în urma fuziunii.