MAN şi-a retras oferta ostilă pentru "Scania"

Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 25 ianuarie 2007

MAN şi-a retras oferta ostilă pentru "Scania"

Compania urmăreşte, acum, un parteneriat amiabil

Producătorul german de camioane MAN şi-a retras oferta de preluare ostilă, în valoare de 10,3 miliarde de euro (13,4 miliarde de dolari) pentru achiziţia rivalului suedez "Scania" AB, urmărind realizarea unui parteneriat amiabil. Discuţiile cu "Volkswagen" AG, acţionar majoritar atât la MAN, cât şi la Scania, au indicat că o cooperare între cele două companii ar fi de preferat unei preluări ostile, pe care compania germană "Volkswagen" ar respinge-o.

"Ca acţionar al Scania, MAN urmăreşte lansarea de discuţii viitoare în acest an, în vederea unei combinări amiabile între MAN, şi ", au anunţat oficialii MAN. Aceştia au subliniat: " MAN, şi văd logica industrială din spatele acestei combinaţii, însă ea nu este posibilă în baza ofertei curente".

MAN a lansat şi posibilitatea abandonului eforturilor de a crea un lider pe piaţa europeană a producătorilor auto şi de "a explora modalitatea de a-şi spori eficienţa prin extindere".

"Scania" a salutat, alături de cei mai mari doi acţionari ai săi, "Volkswagen" şi "Inves­tor" AB, decizia MAN de retragere a ofertei, care a fost deja respinsă de toate cele trei părţi, a declarat purtătorul de cuvânt al "Scania", Cecilia Edstrom. O astfel de înţelegere ar include, de asemenea, afacerea braziliană pentru camioane de talie mare a "Volkswagen", potrivit afirmaţiilor reprezentanţilor companiei germane. Măsura a fost precedată de presiuni intense din partea "Volkswagen" şi a influentului preşedinte al companiei, Ferdinand Piech, pentru ca MAN să renunţe la intenţiile de preluare ostilă şi să urmărească un acord amiabil.

În decembrie 2006, "Scania" şi-a anunţat intenţia de majorare a capacităţii sale de producţie, de la 70.000 de unităţi la 100.000 de unităţi, până în anul 2010, urmărind să acopere cererea din partea pieţelor din Rusia şi Europa de Est. MAN, la rândul său, vrea o cotă sporită din piaţa camioanelor grele din Europa.

O eventuală combinaţie între MAN şi "Scania" va genera un grup care va depăşi constructorii de profil "DaimlerChrysler" AG şi "Volvo" AB.

MAN, al treilea producător mondial de camioane din Europa, a înaintat prima ofertă ostilă pentru "Scania" la data de 18 septembrie 2006, anunţând că intenţionează să diminueze cheltuielile combinate ale entităţii ce ar lua naştere astfel cu 500 de milioa­ne de euro anual, în următorii trei ani. MAN a stabilit, ulterior, data de 31 ianuarie ca termen pentru acceptarea ofertei de către acţionarii "Scania". Oferta a fost însă respinsă atât de conducerea "Scania", cât şi de cei mai importanţi acţionari ai acesteia, "Volkswagen" şi "Investor". MAN nu intenţiona să închidă vreo fabrică în urma fuziunii.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb