Conducerea companiei auto americane Ford Motor îl va numi curând ca director general pe actualul director operaţional Mark Fields, în locul lui Alan Mulally, care deţine în prezent funcţia de conducere, au declarat luni, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Oficialii Ford au refuzat să comenteze informaţia.
"Nu facem planuri de succesiune foarte serioase. Avem pregătite soluţii pentru orice post cheie din cadrul Ford, dar, din motive concurenţiale, nu le discutăm", a declarat Susan Krusel, purtător de cuvânt al companiei.
Potrivit Reuters, Alan Mulally este considerat autorul relansării Ford, după angajarea sa în funcţia de director general, în 2006. Mulally este cel care a luat decizia critică de a ipoteca majoritatea activelor companiei, inclusiv faimosul logo, pentru 23,5 miliarde de dolari. Această decizie a ajutat Ford să evite ajutoarele guvernamentale şi să nu se plaseze sub protecţia legii falimentului, cum au făcut rivalii General Motors Co. şi Chrysler Group.
Sursele susţin că Alan Mulally va demisiona înainte de sfârşitul acestui an, iar Mark Fields, angajat al Ford de 24 de ani, va fi noul director general. În data de 8 mai, este programată întâlnirea anuală a acţionarilor Ford, unde ar putea fi anunţat numele noului şef.
În ianuarie, Alan Mulally a infirmat speculaţiile că i-ar putea fi oferită funcţia de şef al Microsoft Corp şi a dat asigurări că va rămâne la Ford cel puţin pe durata acestui an.
Unii investitori importanţi ai Microsoft fac presiuni pentru numirea lui Mulally în locul lui Steve Ballmer, care se pensionează, iar presa s-a concentrat pe acest subiect în ultimele săptămâni.
Vânzările Ford pe piaţa din Europa au crescut în martie cu 12%, aceasta fiind cea de-a 10-a lună consecutivă de creştere a livrărilor pe piaţa europeană, în condiţiile în care consumatorii au preferat vehiculele mici şi SUV-urile compacte.
Luna trecută, Ford a livrat pe cele 20 de pieţe auto europene un număr de 147.100 de autoturisme, ceea ce a făcut ca vânzările pe primul trimestru să se majoreze cu 11%, până la 297.900 de autoturisme. Ford a livrat în luna martie 74.700 de autoturisme pe piaţa din Marea Britanie, creştere de 13% în ritm anual, în timp ce vânzările de pe piaţa din Germania au crescut cu 19% până la 21.800 de autoturisme.
Pe primele trei luni ale anului, modelele Fiesta (86.400), Focus (72.400) şi Kuga (23.400) au fost cele mai bine vândute modele Ford în Europa.
"Rezultatele noastre pe primul trimestru arată că planul nostru de a investi în produse şi a lansa mai multe noi vehicule (10 numai în 2014) începe să aibă un impact pozitiv în rândul consumatorilor", a afirmat vicepreşedintele de vânzări de la Ford Europe, Roelant de Waard.
Începând din luna ianuarie, Ford Europe raportează vânzările sale pentru cele 20 de pieţe europene pe care este prezentă, odată cu adăugarea României pe această listă.