Restaurante McDonald's urmează să fie redeschise la Kiev şi în vestul Ucranei, a decis gigantul american, un anunţ salutat de către ministrul ucrainean de Externe Dmitro Kuleba, relatează AFP, potrivit Agerpres.
McDonald's şi-a închis restaurantele în Ucraina la începutul invaziei Rusiei, la 24 februarie.
Marca americană a luat decizia de a le redeschide treptat, începând cu cele de la Kiev şi din vestul ţării, motivată de deschidetrea altor întreprinderi.
Ea a anunţat această decizie ieri, într-o scrisoare a directorului general Paul Pomroy, transmisă de asemenea salariaţilor.
Grupul anunţă că a luat această decizie "după consultări îndelungate şi discuţii cu oficiali ucraineni, furnizori şi specialişti în securitate, şi având în vedere cererea angajaţilor de a se întoarce la muncă".
"Am discutat îndeung cu angajaţii noştri, care şi-au exprimat dorinţa puternică de a se întoarce la serviciu şi ca restaurantele din Ucraina să fie redeschise acolo unde este sigur şi responsabil să se facă acest lucru", precizează directorul McDonald's.
"În ultimele luni, s-a consolidat convingerea că acest lucru va susţine un mic dar important sentiment de normalitate. iar oficiali ucraineni au subliniat că întreprinderile care-şi reiau activităţile susţin economia locală şi poporul ucranean", a adăugat el.
Această decizie a fost salutată, într-o postare pe Facebook, de către ministrul ucrainean de Externe Dmitro Kuleba.
"Mac se întoarce. Întoarcerea unei mari întreprinderi americane este, înainte de toate, un semnal pentru întreprinderile internaţionale privind posibilitatea de a lucra în Ucraina, în pofida războiului", a declarat el.
"Acestea sunt locuri de muncă, impozite la bugetul Ucrainei şi supravieţuirea economiei noastre în perioada agresiunii ruse.este totodată o parte a redresării Ucrainei, a subliniat Kuleba.
Echipe McDonald's urmază ca, "în următoarele luni", să înceapă să coopereze cu furnizorii şi să pregătească magazinele, "să aducă echipele şi angajaţii restaurantelor la faţa locului".
Ele urmează totodată "să pună în aplicare proceduri şi protocoale îmbunătăţite pentru a asigura securitatea personalului şi clienţilor".
Marjele mărcii de fast-food au fost afectate, în trimestrul al doilea, de închiderea restaurantelor din Ucraina, dar şi din Rusia.
Profitul net al grupului a scăzut cu 46%, la 1,2 miliarde de dolari.