Ministerul Dezvoltarii Regionale şi Turismului (MDRT) intenţionează să cheltuiască 17,2 milioane de lei, fără TVA, pentru difuzarea de spoturi publicitare pe canale TV internaţionale în anul 2011, în vederea promovării ţării noastre ca destinaţie turistică şi creşterea gradului de conştientizare asupra noului brand turistic naţional.
"Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului lansează procedura de achiziţie de publicitate pe canale internaţionale de televiziune, cu un buget maxim de 4.000.000 euro fără TVA, acţiune cofinanţată în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa 5, operaţiunea Crearea unei imagini pozitive a Romaniei ca destinaţie
turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional", a precizat Ministerul Dezvoltării.
Potrivit acestuia, obiectivul general al campaniei este promovarea brandului turistic naţional pe canalele internaţionale de televiziune "în scopul creării unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică, a creşterii gradului de cunoaştere a ţării pe plan internaţional şi a creşterii numărului de turişti proveniţi în special de pe principalele pieţe prioritare identificate în Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007 - 2026".
Vor fi difuzate spoturi de 30 secunde şi de 20 de secunde în proporţie egală. Ofertantul va asigura distribuţia spoturilor pe durata unei campanii de 12 luni, iar numărul difuzărilor va fi distribuit în mod egal pe zile. Posturile de televiziune vizate sunt primele trei posturi de televiziune internaţionale în funcţie de audienţa în rândul persoanelor care călătoresc conform datelor furnizate de European Media and Marketing Survey (EMS) pentru anul 2010.