Departamentul de Comerţ Exterior din Ministerul Economiei şi Comerţului (MEC) a angajat fonduri în valoare de 7,6 miliarde lei vechi pentru promovarea vinurilor româneşti, potrivit informaţiilor furnizate de MEC. Departamentul de Comerţ Exterior a asigurat participarea firmelor româneşti la "VinExpo", Bordeaux (Franţa) în luna iunie (380.000 RON) şi, în luna octombrie, la "Russian International Wine & Spirits Fair", de la Moscova ( 310.000 RON) unde vom fi reprezentaţi de 10 firme. Oferta de vinuri este prezentată şi pe suport electronic, Departamentul de Comerţ Exterior asigurînd 70.000 RON pentru realizarea unui CD. La tîrgul de la Bordeaux (Franţa) au participat 11 firme, acestea reuşind să încheie contracte de export estimate în jurul valorii de 2,5 milioane de euro. În prezent, reprezentanţii Departamentului de Comerţ Exterior poartă discuţii cu producătorii de vinuri pentru a finanţa realizarea unui logo al domeniului şi a unei broşuri cu oferta de vinuri autohtone. În primele şase luni ale anului 2005, MEC, prin direcţiile din cadrul Departamentului de Comerţ Exterior, a utilizat 82,3% din fondurile destinate "Programului de susţinere şi promovare a exporturilor", cu 29,3% mai mult decît în aceeaşi perioadă a anului trecut. În primul semestru al acestui an a crescut gradul de utilizare a fondurilor alocate, MEC folosind 15,1 milioane RON, dintr-un buget total de 18,4 milioane RON. Din cele 15,1 milioane RON angajate în primele şase luni ale anului acesta, 13,74 milioane RON au reprezentat numai organizarea participării firmelor româneşti cu activitate de export la tîrguri şi expoziţii internaţionale. Principalele activităţi ale "Programului de susţinere şi promovare a exporturilor" constau în participarea la tîrguri şi expoziţii internaţionale, elaborarea unor studii de piaţă, a unor cataloage şi a unor buletine de export, precum şi organizarea unor misiuni economice.
MEC a alocat 760.000 RON pentru promovarea vinurilor româneşti
Isabelle Stan
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 5 august 2005