Meta a colaborat cu partenerii din industrie pentru a se alinia la standarde tehnice comune care să semnaleze faptul că o parte din conţinut a fost creat cu ajutorul inteligenţei artificiale. Capacitatea de a detecta aceste semnale va permite să etichetăm imaginile generate de AI pe care utilizatorii le postează pe Facebook, Instagram şi Threads. Firma dezvoltă acum această capacitate, iar în lunile următoare va începe să aplice etichete în toate limbile acceptate de fiecare aplicaţie, conform unui comunicat de presă al companiei.
Atunci când imaginile fotorealistice sunt create cu ajutorul funcţiei Meta AI, compania face mai multe lucruri pentru a se asigura că oamenii ştiu că este implicată AI, inclusiv prin plasarea unor repere vizibile pe care utilizatorii le pot vedea pe imagini, precum şi a unor semne invizibile şi metadate încorporate în fişierele de imagine. Folosirea atât a marcajelor invizibile, cât şi a metadatelor în acest mod, îmbunătăţeşte atât soliditatea acestor indicatori invizibili, dar ajută şi alte platforme să îi identifice. Aceasta este o parte importantă a abordării responsabile pe care Meta o adoptă pentru a crea funcţii de inteligenţă artificială generativă.
Deoarece conţinutul generat de inteligenţa artificială apare pe internet, Meta a colaborat cu alte companii din industrie pentru a dezvolta standarde comune de identificare a acestuia prin intermediul unor forumuri, precum Partnership on AI (PAI). Marcajele invizibile utilizate pentru imaginile Meta AI - metadatele IPTC şi marcaje invizibile - sunt în conformitate cu cele mai bune practici ale PAI. Meta construieşte instrumente de vârf în industrie care pot identifica marcajele invizibile la scară largă - mai exact, informaţiile "generate de AI" din standardele tehnice C2PA şi IPTC - datorită cărora este posibilă etichetarea imaginilor de la Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney şi Shutterstock, pe măsură ce acestea îşi pun în aplicare planurile de adăugare a metadatelor la imaginile create cu instrumentele lor.
În timp ce industria lucrează pentru a obţine această performanţă, Meta adaugă o funcţie prin care oamenii pot dezvălui atunci când partajează clipuri video sau audio generate de inteligenţa artificială, astfel încât să le putem adăuga o etichetă. Utilizatorii vor fi obligaţi să utilizeze acest instrument de informare şi etichetare atunci când postează conţinut organic cu un videoclip fotorealistic sau un sunet audio realistic, care a fost creat sau modificat digital, iar Meta poate aplica sancţiuni dacă nu fac acest lucru. În cazul în care compania decide că acel conţinut creat sau modificat digital (imagistic, video sau audio), determină un risc deosebit de ridicat de a înşela în mod substaţial publicul cu privire la o chestiune importantă, poate adăuga o etichetă mai proeminentă, astfel încât oamenii să aibă mai multe informaţii şi context.