Metatools Group, companie de echipamente şi utilaje tehnologice pentru construcţii, continuă procesul de digitalizare alături de VTEX, după 25 de ani de activitate pe piaţa locală de echipamente şi utilaje tehnologice. Pentru anul în curs, grupul estimează o cifră de afaceri în creştere faţă de anul anterior, pe fondul cererii ridicate pentru scule de bricolaj şi ustensile pentru construcţii, precum şi datorită extinderii în mediul online cu un marketplace dezvoltat de VTEX, platforma enterprise de comerţ digital.
Metatools Group, companie cu capital 100% românesc, a împlinit anul acesta 25 de ani pe piaţa de echipamente şi utilaje tehnologice pentru construcţii, înregistrând creşteri constant de la an la an. Compania are o prezenţă puternică în zona de sud a României, cu showroom-uri şi depozite în Ploieşti, Piteşti şi Buzău. Astfel, în 2022, compania a atins o cifră de afaceri de circa 18 milioane euro.
"Aniversarea a 25 de ani reprezintă un moment special în istoria companiei noastre. În această perioadă, am trecut prin numeroase provocări care ne-au ajutat să evoluăm. Am traversat recesiuni economice, schimbări tehnologice rapide şi modificări ale preferinţelor clienţilor care ne-au învăţat că adaptabilitatea şi inovarea sunt esenţiale pentru menţinerea succesului pe termen lung. În continuare, suntem conştienţi de imprevizibilitatea pieţei şi suntem pregătiţi să ne adaptăm posibilelor schimbări, având alături de noi echipa de specialişti în ecommerce a VTEX, care ne ajută să ţinem pasul cu progresul tehnologic", declară Mircea Androne, cofondator Metatools Group.
În vara acestui an, compania a anunţat lansarea noului marketplace e-BricoShop, dezvoltat cu ajutorul capabilităţilor de tip headless ale VTEX. În acest moment, e-bricoshop.ro oferă articole de la branduri internaţionale de top, precum DeWalt, Milwaukee, Bosch, Black+Decker, Makita, continuând să extindă gama de produse disponibile pe marketplace-ul său.
Reprezentaţii companiei se aşteaptă la o creştere a cererii pentru echipamente şi unelte, până la finalul acestui an, în special pentru sculele electrice destinate bricolajului sau construcţiilor, iar în sezonul rece pentru produse precum scule şi utilaje pentru deszăpezire şi încălzire.
"În era digitală actuală, un marketplace bine dezvoltat nu este doar un spaţiu pentru tranzacţii comerciale, ci o comunitate dinamică care se hrăneşte din interacţiunile sale. Ne bucurăm să avem acest parteneriat cu METATOOLS prin care avem oportunitatea de a conecta brandurile, comercianţii şi consumatorii, de a stimula inovaţia şi de a crea o experienţă de cumpărare captivantă", declară Prakash Gurumoorthy, general manager EMEA & APAC al VTEX.
Pe noul marketplace e-bricoshop.ro, retailerul urmăreşte să atragă şi să menţină alături selleri care pot oferi clienţilor o experienţă excelentă de cumpărare, contribuind astfel la dezvoltarea continuă a site-ului. Acest lucru presupune atragerea de branduri din diverse categorii şi domenii, precum produse pentru casă, grădină sau bricolaj.
Segmentul DIY a crescut semnificativ, în special în perioada pandemiei, atrăgând consumatorii care apreciază soluţiile personalizate şi creative pentru amenajarea caselor, grădinilor şi pentru diverse alte proiecte. În plus, se preconizează că piaţa globală a instrumentelor de îmbunătăţire a locuinţei DIY va creşte cu un CAGR de 5,8% în perioada 2023-2030. În contextul acestei tendinţe ascendente, antreprenorii locali exploatează oportunitatea şi oferă o gamă diversificată de produse, unelte şi servicii de bricolaj. Marketplace-ul e-Bricoshop oferă un mediu propice pentru dezvoltarea afacerii lor şi crearea unor parteneriate de durată.