"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, a avut vânzări sub aşteptări în ultimele trei luni din 2010, din cauza vremii nefavorabile.
În perioada menţionată, vânzările companiei au sporit cu 1,6%, la 19,7 miliarde euro (25,5 miliarde dolari). Analiştii perconizau 20,2 miliarde euro.
Vânzările "Metro" s-au redus cu 2,6% în Germania, au crescut cu 0,7% în restul Europei Occidentale şi cu 29% în zona Asia-Africa. În Europa de Est, creşterea a fost de 6,9%.
Divizia "Cash & Carry", cea mai mare din cadrul "Metro", şi-a majorat vânzările cu 2,1% în ultimul trimestru al anului trecut, iar livrările diviziei de electronice "Media Markt/Saturn" au crescut cu 1,3%.
Profitul operaţional al companiei este estimat de companie la 2,3 miliarde euro pe întregul an 2010. "Metro" îşi va publica rezultatele financiare pe anul trecut la data de 22 martie.
În ultima lună din 2010, compania germană a fost afectată de ninsorile puternice care au generat închiderea unor aeroporturi şi întreruperi ale traficului din Europa. Însă, "Metro", care obţine aproape 60% din cifra vânzărilor în afara Germaniei, a beneficiat de pe urma aprecierii unor monede, precum rubla rusească şi zlotul polonez. Dacă sunt ajustate la fluctuaţiile de curs valutar, vânzările "Metro" au fost aproape neschimbate în trimestrul al patrulea din 2010.
"Metro" a deschis 100 de magazine noi în 2010, însă a închis sau vândut alte 96 de centre comerciale. Compania opera 2.131 de magazine la finele anului trecut.