Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii susţine că linia de metrou care să lege municipiul Bucureşti de aeroportul Henri Coandă (Otopeni) nu ar fi utilă în actuala formă a proiectului, care prevede staţii unde densitatea populaţiei este redusă şi acest lucru nu ar justifica opririle în zonele respective.
"Se pune problema dacă această investiţie de 700 de milioane de euro este utilă în această formă, mai ales că Bucureştiul are mare nevoie de alte linii de metrou. E vorba de linia M5 care traversează de la est la vest Bucureştiul, apoi continuarea spre sud a liniilor 4, chiar şi pe linia M7 din Colentina până în Rahova. Toate acestea sunt linii necesare care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea zonei de la staţia Tokyo până la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din Bucureşti. Sunt păduri acolo. Toate acestea ridică semne de întrebare asupra fezabilităţii unui astfel de proiect. O linie de metrou nu costă doar construcţia, costă operarea foarte mult. Linia deschisă în Drumul Taberei ne costă 175 de milioane lei pe an. Recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 de milioane este subvenţie. Cred că trebuie să investim cu cap", a precizat ministrul Cătălin Drulă, ieri, la finalul unei vizite de lucru pe şantierul şantierul lotului 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti-Sud (A0 SUD).
Ministrul Transporturilor a arătat că pentru metroul din Bucureşti în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă sunt alocaţi 300 milioane euro, în timp ce pentru metroul din Cluj (proiect în valoare de un miliard euro) sunt alocaţi tot 300 milioane euro.
Amintim că magistrala de metrou către aeroport a reprezentat iniţial una dintre condiţiile acordării de către UEFA municipiului Bucureşti a dreptului de a găzdui partidele unei grupe de la turneul final Euro 2020 şi o optime de finală din cadrul aceleiaşi competiţii. Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord) 1 Mai - Tokyo (complex Comercial Băneasa) - Aeroport Otopeni trebuia să aibă o lungime de 14,2 kilometri şi 12 staţii. Valoarea totală estimată a realizării legăturii Capitalei cu Aeroportul Henri Coandă prin intermediul metroului se ridica la 1,4 miliarde euro.
1. Tren de suprafață
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2021, 05:43)
Un tren de suprafață pe actuala linie feroviară de centură ar rezolva mult mai simplu și mai elegant problema și, dacă ar opera pe toată centura, ar mai reduce din traficul auto in capitală.
Mai e și varianta unui aeroport mic in sudul capitalei. Romania operează doar curse regionale scurt și mediu curier deci nu are nevoie de cine știe ce aeroport pentru cursele care zboară în UE și UK și care sunt 70% din total.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2021, 08:52)
Tronsonul Baneasa-Otopeni nu e fezabil pentru ca inca nu a gasit o cale ca sa fure. Cand o gaseste, devine fezabil.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2021, 08:52)
Tronsonul Baneasa-Otopeni nu e fezabil pentru ca inca nu a gasit o cale ca sa fure. Cand o gaseste, devine fezabil.