Producătorul francez de anvelope auto Michelin, care deţine fabrici şi în România, a avertizat ieri că operaţiunile din Europa suferă din cauza supracapacităţii de producţie, precizând că nu exclude nicio variantă pentru adaptarea la declinul de pe piaţa auto europeană, potrivit Les Echos. Astfel, compania ar putea adopta măsuri pentru reducerea cheltuielilor pentru a depăşi perioada de scădere a pieţei.
"Nu excludem nicio variantă. Trebuie să ţinem cont de evoluţia pieţei, să vedem dacă situaţia este sustenabilă sau nu", a declarat Florent Menegaux, director al diviziei de produse destinate automobilelor şi vehiculelor comerciale uşoare în cadrul Michelin şi membru al Consiliului Executiv, citat de Mediafax.
Conducerea Michelin s-a întâlnit la începutul lunii martie cu reprezentanţii sindicatelor din Franţa, dar nu a făcut vreun anunţ în urma discuţiilor.
Sindicaliştii sunt îngrijoraţi, dar Michelin a dat asigurări că nu a luat încă vreo decizie, chiar dacă situaţia este foarte complicată.
"Suntem în situaţie de supracapacitate (de producţie - n.r.). Funcţionăm la 75% din capacitate în zona autoturismelor în Europa şi 60% pe segmentul vehiculelor grele", a afirmat directorul Michelin, precizând că situaţia este mai dificilă decât în timpul crizei din 2008-2009, deoarece perioada de declin este mai îndelungată.
Piaţa auto din UE este în scădere de 5 ani consecutivi, iar producătorii anticipează dificultăţi şi în 2013.
Producătorul american de anvelope auto Goodyear a anunţat în februarie închiderea fabricii Amiens Nord, din Franţa. Bridgestone a comunicat că va închide fabrica de la Bari, Italia, iar Pirelli va retehnologiza uzina de la Settimo Torinese, specializată în anvelope pentru vehicule grele, pentru producţia de pneuri destinate autoturismelor.
Michelin deţine 40 fabrici în Europa şi are 64.000 de angajaţi pe continent. În România, grupul deţine două fabrici producătoare de anvelope auto, la Floreşti (Prahova) şi Zalău (Sălaj), aprovizionate cu cord metalic de uzina Zalău Cord.