Microsoft a rezolvat o întrerupere a serviciului care a afectat utilizatorii platformelor Office 365, Outlook.com, Teams şi alte servicii bazate pe cloud, a anunţat compania, citată de blogul din România al producătorului de soluţii de securitate, Eset, conform Agerpres.
"Problemele, care au avut loc luni seara (28 septembrie 2020, n.r.), au fost rezolvate de atunci şi serviciile par să funcţioneze normal din nou. Majoritatea clienţilor au avut accesul restaurat şi sistemele recuperate complet după ce inginerii Microsoft au reuşit să remedieze cu succes sistemele marţi dimineaţa (...) În timp ce rezultatele anchetei aprofundate ale Microsoft sunt încă la început, compania a identificat vinovaţii probabili din spatele întregii situaţii. Cauza principală pare să fie o combinaţie de trei probleme separate şi fără legătură, inclusiv un defect de cod într-o actualizare de serviciu, o eroare de instrumentare în sistemul de implementare Azure AD şi un defect de cod în mecanismul de rollback Azure AD. Merită menţionat că, după criza COVID-19 care a izbucnit la începutul acestui an, aplicaţiile la locul de muncă bazate pe cloud au fost vitale pentru multe companii şi pentru personalul lor", scrie sursa citată.
Problema cu care s-a confruntat Microsoft a afectat utilizatorii care încercau să se conecteze la diferite servicii, inclusiv Microsoft 365, Azure, Dynamics 365, precum şi în alte aplicaţii personalizate care utilizează Azure Autentificare Active Directory (AAD). De asemenea, atât cloud-urile Azure Public, cât şi Azure Government au fost afectate de problema care a vizat autentificarea AAD.
"Utilizatorii care nu au fost deja autentificaţi în serviciile cloud folosind Azure AD au avut erori care solicitau autentificări multiple. Impactul a fost în primul rând în America, pe baza faptului că problema a fost încărcată de numărul foarte mare de solicitări de autentificare, dar este posibil ca utilizatorii din alte regiuni să fi întâmpinat aceeaşi problemă. Se presupune că utilizatorii care s-au autentificat anterior apariţiei problemei să nu fi avut vreun efect vizibil", a precizat compania.
Eset a fost fondată în anul 1992 în Bratislava (Slovacia) şi se situează în topul companiilor care oferă servicii de detecţie şi analiză a conţinutul malware, fiind prezentă în peste 180 de ţări.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.10.2020, 17:26)
Puteau sa mai lase ca nici nu ne-am dat seama. Noi folosim goagle si linux