Microsoft lansează o aplicaţie Xbox pentru televizoarele inteligente, permiţând consumatorilor să acceseze jocuri video Xbox în sistem streaming, chiar dacă nu deţin console, transmite CNBC, potrivit News.ro.
Compania a declarat joi că va aduce mai întâi aplicaţia pe televizoarele inteligente Samsung din 2022 şi apoi va extinde distribuţia către alţi producători.
Este un pariu îndrăzneţ pentru Microsoft, după ce veniturile din hardware ale Xbox au crescut cu 92% anul trecut.
Compania a spus că aplicaţia va fi disponibilă începând cu 30 iunie, în 27 de ţări.
Mişcarea indică faptul că Microsoft se concentrează pe obţinerea de venituri din conţinutul şi serviciile de jocuri, nu doar din console, unde compania rămâne în urma Nintendo şi Sony.
Cea mai mare implicare a Microsoft în domeniul jocurilor a avut loc la începutul acestui an, când compania a anunţat că intenţionează să cumpere editorul de jocuri Activision Blizzard, pentru 68,7 miliarde de dolari.
Jocurile sunt a patra cea mai mare categorie de produse a Microsoft, iar compania îşi propune să atragă mai mulţi utilizatori la serviciul său de abonament Game Pass, care costă 10 dolari pe lună şi include o opţiune pentru persoanele care joacă pe computere şi streaming prin cloud.
Afacerea cu hardware s-a dezvoltat din 2020, după ce Microsoft şi-a lansat consolele Xbox Series X şi S şi, pe măsură ce oamenii au petrecut mai mult timp jucând jocuri, în timp ce birourile şi şcolile erau închise din cauza pandemiei de Covid. Dar lipsa aprovizionării cu componente şi, mai recent, blocajele din China au afectat capacitatea Microsoft de a produce noi console.