Consumatorul român trebuie informat corect asupra produselor pe care le cumpără, iar în acest sens trebuie să vedem ce putem face din punct de vedere legal, împreună cu ANPC, pentru a evita să înşelăm consumatorul, a declarat, ieri, ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, la finalul discuţiilor din Comisia pentru buget, finanţe şi bănci din Camera Deputaţilor, citat de Agerpres.
El a fost întrebat ce măsuri pot lua autorităţile în condiţiile în care apar tot mai multe informaţii referitoare la mierea pusă pe piaţa locală de diverşi producători, care însă are un conţinut ridicat de zahăr.
Ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, a declarat: "Acest subiect s-a aflat şi pe agenda Consiliului de miniştri din luna decembrie, ridicat chiar de statul vecin, Ungaria, şi s-a propus utilizarea etichetării corecte şi e musai să ştie consumatorul ce consumă, ce cumpără. Pe de altă parte, trebuie să discutăm, să vedem ce putem face din punct de vedere legal pentru a avertiza consumatorul asupra produselor autentice. De exemplu, am fost la Timişoara săptămâna trecută şi mi s-a arătat un pachet pe care scria «Unt Alb» şi era făcut din ulei de palmier. Sigur că în această situaţie consumatorul era indus în eroare pentru că el vede că preţul este mai mic, produsul respectiv este alături de un pachet de unt veritabil şi avem diferenţa de competitivitate între producătorii care au produse autentice din lapte şi acel produs, care are nu ştiu cât la sută lapte sau numai ulei de palmier. Trebuie să evităm să-l înşelăm, să-l păcălim pe consumator".
În opinia acestuia, produsul nu poate fi interzis dacă este comestibil, însă consumatorul trebuie avertizat asupra autenticităţii produsului pe care îl cumpără.
"Aceasta este o preocupare a noastră în continuare - să vedem ce soluţii găsim pentru că, atâta timp cât un produs este comestibil, nu-l poţi interzice, dar trebuie să avertizăm consumatorul şi facem apel la ANPC să ne asigurăm că în momentul în care consumatorul cumpără un produs ştie ce cumpără", a subliniat şeful MADR.
Potrivit unor informaţii apărute în presă, mai multe supermarketuri din Bucureşti comercializează miere provenită de la diverşi producători, care are în compoziţie diverse adaosuri de zahăr sau de glucoză, deşi pe etichetă consumatorul este informat că este miere naturală sută la sută.
Conform site-ului mierepenet.ro, mierea contrafăcută nu prezintă nicio aromă, poate fi separată în straturi şi este limpede, fără pic de impurităţi. În schimb, mierea naturală are o aromă specifică, oferă senzaţie fină când este înghiţită, se prelinge şi prezintă impurităţi naturale, precum polen, microparticule de ceară şi uneori propolis.