Învăţământul digitalizat reprezintă unul dintre obiectivele pe care Ministerul Educaţiei le are în vedere, după cum arată un raport sintetic la şase luni de mandat întocmit de Ministrul Educaţiei Naţionale Liviu Pop.
Conform documentului, ministrul de resort ia în discuţie şi conectarea tuturor uităţilor de învăţământ la internet. Printre altele, raportul menţionează, citat de News.ro: "MEN va demara un proiect-pilot (judeţul Buzău) de digitalizare a învăţământului prin care se va realiza dotarea cu tablete pentru uzul elevilor, laptopuri pentru profesori, table inteligente, videoproiectoare şi ecrane de proiecţie". Liviu Pop vorbeşte despre faptul că se pregătesc "aplicaţii informatice pentru depunerea şi gestionarea documentelor profesionale ale cadrelor didactice, pentru evaluarea lucrărilor la probele scrise şi comunicarea rezultatelor concursurilor şi examenelor atât pentru elevi, cât şi pentru profesori".
Oficialul intenţionează să realizeze un mecanism de evaluare on-line pentru lucrările scrise la examenele sau concursurile susţinute de elevi, cadre didactice şi candidaţi la cariera didactică. "De asemenea, se va crea o bază de date ce va permite analize de sistem, analize la nivel judeţean, respectiv la nivelul unităţii şcolare", se mai arată în documentul citat.
Ministrul Educaţiei anunţă, de asemenea, că strategia privind modernizarea infrastructurii educaţionale a fost finalizată, în prezent aflându-se pe circuitul de avizare.
MEN urmăreşte centralizarea investiţiilor pentru anii 2017 şi 2018, precum şi necesarul aferent, consolidarea bazei materiale, stabilirea de măsuri pentru studenţii proveniţi din grupuri dezavantajate, realizarea clasificării instituţiilor de învăţământ şi ierarhizarea programelor de studii, dar şi încurajarea internaţionalizării universităţilor româneşti.
Extinderea educaţiei antreprenoriale, dezvoltarea învăţământului dual, modificarea Legii educaţiei, învăţământul digitalizat şi extinderea programului "Masă caldă" sunt printre obiectivele care apar în raportul ministerului.
Acesta are 22 de pagini şi conţine şi informaţii despre manualele şcolare, menţionând că, pentru anul şcolar în curs, au fost înfiinţate 106 clase de învăţământ dual, fiind alocate fonduri de la bugetul de stat pentru obiectivele de investiţii privind construcţia sau reabilitarea a 500 de creşe, grădiniţe, şcoli şi recepţionate 70 de obiective de investiţii: 24 unităţi de învăţământ cu clasele I-VIII, respectiv 46 grădiniţe.
Raportul aminteşte şi despre "promovarea profesioniştilor în managementul educaţional", menţionând: "În perioada iunie - august 2017, au fost organizate concursuri pentru ocuparea funcţiilor vacante de directori şi directori adjuncţi ai unităţilor de învăţământ preuniversitar. Au fost publicate 3.508 posturi vacante şi au fost înregistrate 3.442 de cereri de înscriere la concurs. Au promovat 1.972 de candidaţi şi au rămas neocupate 1.004 funcţii de director şi 532 funcţii de director adjunct. În scopul ocupării funcţiilor de director şi director adjunct rămase vacante, a fost reglementată numirea, prin detaşare în interesul învăţământului, a cadrelor didactice înscrise în Registrul naţional al experţilor în management educaţional".
În ultima perioadă, criza forţei de muncă din ţara noastră s-a accentuat, iar mediul de afaceri se plânge tot mai mult de neajunsurile din domeniul educaţiei şi de lipsa personalului calificat.