Ministrul italian al Economiei, Giovanni Tria, a afirmat, ieri, că nu vede niciun motiv pentru care statul să achiziţioneze o participaţie în Fiat Chrysler (FCA), dacă producătorul auto italo-american va fuziona cu grupul francez Renault, transmite Reuters.
Vicepremierul italian, Matteo Salvini, declarase, luni, că Roma ar trebui să preia o participaţie în entitatea combinată Fiat Chrysler/Renault dacă va fi necesar, ţinând cont de importanţa sectorului auto pentru economia internă.
Fiat Chrysler a propus, luni, o fuziune pe bază de schimb de acţiuni cu Renault, care va crea al treilea lider global, după Volkswagen şi Toyota.
Piaţa de bază a Renault este Europa, dar are o prezenţă bună şi în Asia, prin alianţa cu producătorii auto niponi Nissan şi Mitsubishi, în timp ce FCA are o prezenţă puternică în America de Nord şi America Latină.
Dacă sunt luaţi în considerare şi Nissan şi Mitsubishi, grupul format în urma fuziunii dintre FCA şi Renault ar fi cel mai mare producător auto din lume, cu vânzări anuale de peste 15 milioane de vehicule.
Fuziunea nu va avea ca rezultat închiderea unor fabrici şi va genera economii anuale de aproximativ cinci miliarde de euro (5,6 miliarde de dolari), pe lângă cele rezultate din actuala alianţă Renault-Nissan-Mitsubishi, a precizat FCA.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.