Ieri, 26 noiembrie, la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, a avut loc şedinţa Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, în cadrul căreia au fost prezentate şi avizate 3 studii de fezabilitate, potrivit unui comunicat de presă al instituţiei.
Unul dintre ele este modernizarea liniei CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră (Lotul I: Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod, peste râul Argeş între Vidra şi Comana), în vederea redeschiderii circulaţiei feroviare între Bucureşti şi Giurgiu şi pentru atragerea călătorilor şi a transportatorilor de mărfuri de la traficul auto către traficul feroviar; proiectul are o valoare de 655.187.000 lei
Modernizarea infrastructurii de distribuţie a energiei electrice în Portul Constanţa, proiect în valoare de 113.390.000 de lei, care are în vedere:
-trecerea întregii reţele de distribuţie a energiei electrice de la tensiunea de lucru de 6 kV la tensiunea de lucru de 20 kV
-modernizarea reţelei de distribuţie a energiei electrice în portul Constanţa Sud
-mutarea punctului de delimitare a reţelei electrice de distribuţie faţă de reţeaua operatorului de distribuţie local - E Distribuţie Dobrogea pentru consumatorii din Port Nou şi Port Vechi (care, în prezent, este la nivelul medie tensiune) la nivelul înaltă tensiune, fapt ce permite distribuţia de energie electrică cu pierderi mai mici
-creşterea gradului de siguranţă în alimentarea consumatorilor
-reducerea consumului tehnologic propriu
-realizarea sistemului SCADA, care permite monitorizarea prin dispecer a instalaţiilor electrice
-modernizarea şi extinderea sistemelor de telegestiune a energiei electrice, în vederea monitorizării sistemelor de măsurare a consumurilor de energie electrică activă şi reactivă, precum şi a puterii electrice pe liniile electrice şi la toţi consumatorii din zona de nord a Portului Constanţa
Reparaţii linia CF 400 Topliţa-Stânceni (de la km 183+945 la km 192+945), inclusiv liniile 2, III, 4 şi aparatele de cale nr. 1, 3,9,5/7, 2,8, 14 şi 4/6 din Topliţa; lucrările, în valoare de 119.619.000 de lei, se vor executa în 3 faze:
-repararea liniilor 2 şi III Topliţa, prin închiderea circulaţiei şi menţinerea circulaţiei pe liniile 4 ,i 6 şi a manevrei pe liniile 7 şi 8
-reintroducerea în circulaţie a liniilor 2 şi III reparate, închiderea circulaţiei pe liniile 4, 5 şi 6 şi demararea lucrărilor de reparaţie pe liniile 4 şi 5
-reparaţia liniei curente Topliţa-Stânceni
Toate cele trei proiecte au fost aprobate, în unanimitate, de membrii prezenţi la şedinţă, iar promovarea Hotărârilor de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru aceste obiective de investiţii se va face în conformitate cu legislaţia în vigoare.
1. Dezbate redeschiderea podului???
(mesaj trimis de Cristian în data de 27.11.2020, 08:59)
Vorbim de un pod dărmat de ape acu 10-15 ani? Ce drku e de dezbătut în privința refacerii lui și aducerii in stare de exploatare??
Cu asta se ocupa ministerele lu Orban, cu dezbaterile și cu vorba goală?
Ce o sa ne facem când vor năvăli miliardele de la UE? Intensificăm dezbaterile?