Reporter: Cui se adresează acest produs?
Mihai Marinescu: Partenerii Datagram sunt în mare parte case de schimb valutar şi amanet care utilizează aplicaţia creată de către compania noastră, prin care îşi gestionează activitatea zilnică: cumpărare/vânzare valută, contracte amanet, emitere chitanţe/facturi/contracte, raportări. Pe lângă aceste servicii, Datagram a dezvoltat un modul prin intermediul căruia un partener poate primi sau trimite bani în reţeaua de parteneri MoneyGram, fiind conectată cu sistemul acestora la nivel de servicii web/API. Acest modul dezvoltat de Datagram urmează exact fluxul obişnuit al tranzacţionării prin MoneyGram, adăugând multe elemente de validare si verificare suplimentară care elimină posibilele erori umane la introducerea datelor.
Marius Dobrescu: Parteneriatul diversifică şi mai mult reţeaua de retail globală a MoneyGram, cu peste 2.500 de locaţii în România şi peste 400.000 de locaţii în întreaga lume. Pe lângă MoneyGram Online, site-ul principal şi aplicaţia mobilă a companiei, reţeaua extinsă de retail oferă consumatorilor români o mai mare flexibilitate privind modul în care trimit şi primesc bani către şi de la cei apropiaţi din întreaga lume.
Reporter: Ce număr de utilizatori asteptaţi până la finalul anului, urmare a parteneriatului încheiat între cele două companii?
Mihai Marinescu: DataGram, promovând acest serviciu către clienţii săi stradali, cu siguranţă va depăşi 150 de locaţii în toată România pâna la sfârşitul acestui an. Dacă ne gândim la clienţii MoneyGram care vor utiliza transferul de bani ca serviciu în locaţiile partenerilor tradiţionali, estimează că vor fi peste 20.000 în acest prim an.
Reporter: Cum a ales MONEYGRAM să lucreze cu DATAGRAM? Ce avantaje competitive au primat?
Marius Dobrescu: Datagram este o companie românească care a demonstrat inovaţie şi o adaptabilitate extraordinară, dezvoltând o soluţie software pentru case de schimb valutar, case de amanet, care se potrivesc perfect cu serviciile financiare de transfer de bani. Practic, prin parteneriatul cu Datagram ne dorim extinderea serviciilor MoneyGram şi îmbunătăţirea accesului clienţilor noştri la transferurile de bani, prin sistemul inovativ de informaţii dezvoltat de Datagram.
Mai exact, modulul dezvoltat de Datagram urmează exact fluxul obişnuit al tranzacţionării prin MoneyGram, adăugând multe elemente de validare şi verificare suplimentară, care elimină posibilele erori umane la introducerea datelor.
Reporter: Ce înseamnă pentru DATAGRAM asocierea cu MONEYGRAM, un brand internaţional?
Mihai Marinescu: Pentru Datagram, asocierea cu MoneyGram este o oportunitate fantastică de a ne extinde şi a creşte. Ne bucurăm să lucrăm alături de un brand internaţional bine cunoscut şi apreciem colaborarea pentru că ne permite să ne îmbunătăţim serviciile şi să oferim mai multe opţiuni partenerilor noştri. Este o şansă să împărtăşim expertiza noastră de top în dezvoltarea de sisteme software in cloud şi să învăţăm din experienţa lor internaţionaă atât de solidă.
Vedem acest parteneriat ca o colaborare între două echipe care împărtăşesc valori similare pentru a oferi servicii de calitate. E o etapa importantă pentru noi şi suntem gata să profităm de toate oportunitaţile care vin odată cu aceasta!
Reporter: Cum aţi descrie piaţa tranzacţiilor de bani la nivel intern şi internaţional?
Marius Dobrescu: Deşi transferurile digitale câştigă teren datorită costurilor reduse şi uşurinţei de utilizare, transferurile în numerar sunt folosite la scară foarte largă, în special în zonele unde accesul la tehnologie este limitat sau unde există preferinţe culturale pentru numerar.
Observăm ţări din Asia sau Orientul Mijlociu în care digitalizarea este accelerată şi îmbrăţişată fără rezerve de către populaţie, şi ţări în care tranziţia este mai lentă. În cadrul MoneyGram, ne mândrim cu faptul că am atins obiectivul de a avea mai mult de jumătate din transferuri prin metode digitale şi de aceea am dezvoltat o gamă largă de oferte Fintech, care le permit clienţilor noştri posibilitatea de a trimite uşor bani acasă la familie şi prieteni, de a stoca bani în portofele mobile şi de a cumpăra, vinde şi deţine criptomonede pe aplicaţie.
Dacă în urmă cu câţiva ani clienţii noştri se bucurau de opţiunea de a trimite bani în numerar dintr-o locaţie fizică către o altă locaţie, acum au posibilitatea să trimită bani dintr-o locaţie fizică către un cont bancar şi să aleagă moneda prin care se transferă, să trimită banii către un portofel digital, să trimită banii către un cont, să trimită banii către un destinatar şi livrarea să se facă în numerar prin intermediul unui curier.
De asemenea, trimiterile se pot face dintr-o locaţie fizică, de pe site-ul nostru, prin aplicaţia online MoneyGram (iOS sau Android) sau a unui partener online MoneyGram. Platforma noastră permite oricăruia dintre clienţii Moneygram să trimită fonduri direct în conturi bancare şi portofele mobile sau să încaseze şi să scoată bani în peste 135 de monede şi numeroase criptomonede, prin intermediul uneia dintre cele mai mari reţele de distribuţie de numerar din lume. Aici vorbim despre un număr de peste 400 000 de locaţii fizice la nivel mondial.
În ultimii ani, am înregistrat o creştere constantă şi în România. Potrivit FXC Intelligence, remitenţele globale au crescut de la aproximativ 420 de miliarde de dolari în 2010 la 1,1 trilioane de dolari estimate în 2025. Banca Mondială estimează că remitenţele personale primite în România au reprezentat 2 din PIB în 2023.
România este o piaţă strategică pentru MoneyGram, datorită numărului mare de cetăţeni români care lucrează în străinătate şi trimit bani acasă. Imediat ce România a aderat la Uniunea Europeană şi românii au început să muncească în spaţiul european, a apărut natural şi nevoia de a trimite bani. Astfel, ţara noastră a ajuns rapid în top 3 cele mai importante ţări din lume şi de departe cea mai importantă ţară din Europa pentru MoneyGram.
În continuare, cea mai mare pondere a transferurilor este reprezentată de numerar sau cash. Transferurile în numerar rămân populare în rândul anumitor segmente de populaţie care preferă metoda tradiţională. Pe de altă parte, românii au început să adopte tot mai mult transferurile digitale datorită comodităţii şi costurilor mai mici.
În funcţie de domeniul în care activează, aleg să trimită banii în numerar sau digital. Astfel, cei care lucrează în HoReCa şi beneficiază de tips/bacşiş în cash, trimit banii către cei dragi în numerar. În acelaşi timp, aleg să folosească şi metodele digitale prin trimiteri din aplicaţii online.
Trebuie precizat, însă, că încă există mulţi clienţi care preferă transferurile în numerar din cauza lipsei de încredere în sistemele digitale, a accesului limitat la tehnologie sau din motive de obişnuinţă şi confort. Lucrăm pentru a educa şi încuraja trecerea la transferuri digitale, oferind soluţii sigure şi accesibile. Aceste procese educaţionale necesită timp şi răbdare.
Pe de altă parte, sunt convins că mixul dintre soluţia tradiţională şi cea digitală este benefic pentru toţi clienţii noştri şi că transferurile în numerar nu vor muri niciodată. Nu degeaba există expresia "cash is king".
Reporter: Cum preconizaţi că vor primi românii acest serviciu?
Mihai Marinescu: Ne aşteptăm ca serviciul rezultat din această colaborare să aducă o îmbunătăţire clară în ceea ce priveşte rapiditatea transferurilor de bani, oferind o informare mai bună a publicului despre cum pot face aceste transferuri usor şi sigur. De asemenea, din perspectiva partenerilor noştri ne aşteptăm la o eficienţă sporită la ghişeu, o vizibilitate în timp real asupra beneficiilor financiare concrete şi o flexibilitate în colaborare mult peste ceea ce există deja pe piaţă. Serviciile oferite împreună cu MoneyGram vor fi, astfel, mai rapide, mai accesibile şi mai sigure, caracteristici foarte apreciate de utilizatori.
Ştim că românii sunt deschişi la inovaţii şi soluţii care le simplifică viaţă, aşa că suntem încrezători ca vor adopta rapid această nouă abordare a serviciului. Ne aşteptăm ca oamenii să aprecieze adaptabilitatea şi simplitatea pe care le aducem, ceea ce va face ca tranzacţiile lor să fie mult mai eficiente. Suntem pregătiţi să ascultăm feedback-ul lor şi să ne ajustam ofertele în funcţie de nevoile din piaţă, pentru a ne asigura că rămânem mereu în topul preferinţelor lor.
Marius Dobrescu: Cea mai importantă diferenţă este pentru agenţii care lucrează cu sistemul Datagram şi care vor să-şi extindă aria de servicii, să atragă clienţi noi şi implicit, să-şi crească veniturile. Cum activarea se face extrem de uşor, cred că toţi cei care activează în domeniu vor fi interesaţi de integrarea serviciilor Moneygram.
În cazul beneficiarilor finali, adică a persoanelor fizice care au nevoie de servicii de transfer de bani, deschiderea va fi la nivel maxim, deoarece pentru aceştia va conta întotdeauna proximitatea, confortul, adică un număr crescut de locaţii, alături de comisioane competitive, timpul scurt de tranzacţie şi securitatea crescută.
Reporter: Mulţumesc!
MoneyGram International, Inc. este o companie globală de tehnologie financiară care le permite consumatorilor şi companiilor să transfere şi să gestioneze bani în aproape toate ţările din lume. Prin setul său extins de oferte Fintech, MoneyGram oferă anual pentru milioane de consumatori posibilitatea de a trimite uşor bani acasă la familie şi prieteni, de a stoca bani în portofele mobile şi de a cumpăra, vinde şi deţine criptomonede pe aplicaţia sa, lider în industrie. Platforma transfrontalieră inovatoare a companiei le permite clienţilor să trimită fonduri direct în conturi bancare şi portofele mobile sau să încaseze şi să scoată bani în peste 135 de monede şi numeroase criptomonede, prin intermediul uneia dintre cele mai mari reţele de distribuţie de numerar din lume. Modern, mobil şi bazat pe API, serviciul de remitere de bani de tip White Label al MoneyGram oferă, de asemenea, unora dintre cele mai importante branduri şi organizaţii din lume, posibilitatea de a transfera fonduri către clienţii lor din categoria consumatorilor persoane fizice.
DATAGRAM este o companie înfiinţată în anul 2001, care are ca obiect de activitate dezvoltarea, implementarea şi mentenanţa aplicaţiilor software de gestiune şi a managementului afacerilor. Cu un număr de şapte angajaţi, compania românească a ajuns, în 2023, la o cifră de afaceri de 800.000 euro şi are în portofoliu servicii lansate marca DATAGRAM pentru ExchangeOnline, AmanetOnline, Trezora, MoneyAgent etc. Una dintre direcţiile principale de business ale DATAGRAM este aceea reprezentată de serviciile financiare de transfer de bani, case de schimb valutar, case de amanet, magazine de bijuterii etc.