Agenţia de rating Moody's a îmbunătăţit astăzi perspectiva calificativelor acordate producătorului auto francez Renault de la "stabilă" la "pozitivă", datorită creşterii performanţelor operaţionale, susţinute de lansările de noi modele şi reducerea costurilor.
"Anticipăm că noile lansări de modele, continuarea optimizării costurilor şi integrarea industrială cu Nissan vor consolida progresiv profitabilitatea, pe termen mediu", a declarat Yasmina Serghini-Douvin, vicepreşedinte şi analist-şef la Moody's.
Agenţia punctează că există perspective bune de creştere a profitabilităţii în următoarele 12-18 luni, fapt ce va diminua diferenţa de marjă în comparaţie cu concurenţii Renault la nivel mondial.
În primele nouă luni din 2014, Renault a consemnat un avans de 14,9% al vânzărilor în Europa, datorită succesului lansărilor de modele: Clio în trimestrul al patrulea din 2012 şi Captur în T2 2013, precum şi al brandului Dacia (în special Sandero 2 şi Duster), toate acestea fiind susţinute şi de redresarea pieţelor din regiune.