• Compania vrea să se reorganizeze
Tribunalul Constanţa a aprobat cererea de intrare în insolvenţă a companiei Murfatlar România, unul dintre principalii producători locali de vin. Managerii companiei şi-au manifestat, prin această cerere, intenţia de reorganizare, în sensul deschiderii acesteia.
Cosmin Popescu, director general al companiei, ne-a declarat: "«Murfatlar» România a avut rezultate notabile în 2011, înregistrând o cifră de afaceri de 185 milioane lei. Faţă de 2010, creşterea din anul trecut a fost de 45 milioane lei, datorită vânzărilor din cadrul reţelei cu acoperire naţională a magazinelor «Crama Murfatlar». Însă gradul lent de recuperare a banilor din piaţă, fenomen aproa-pe generalizat în mediul de afaceri, are ca efect lipsa de lichidităţi, făcând dificilă achitarea datoriilor exigibile. În această perioadă, este un fenomen care nu ne afectează numai pe noi şi pe care, printr-un efort susţinut, îl vom depăşi".
Domnia sa apreciază că "Murfa-tlar" îşi va continua strategia de dezvoltare şi extindere a activităţii comerciale pe piaţa românească, conform planurilor prestabilite, într-un mod solid şi sustenabil. Încrederea managerului este întărită de notorietatea mărcii şi multitudinea de premii şi medalii cucerite de vinu-rile podgoriei.
Cosmin Popes-cu apreciază că liniile de business actuale se vor dezvolta în continuare, mizând pe maturizarea reţelei "Crama Murfatlar" şi pe lansări de produse noi, în special vinuri produse din recolta de struguri a anului 2011, de o calitate excepţională. Dacă în prezent funcţionează aproximativ 125 de crame în întreaga ţară, în continuare proiectele de deschidere şi cererile de franciză vor conduce la 180 de locaţii.
În aceste zile, compania pune în practică un nou proiect de dezvoltare a turismului viti-vinicol din podgorie. Atenţia se va concentra pe îmbunătăţirea întregului traseu turistic, începând cu muzeul viei şi vinului, vizita în fabrică, degustarea de vinuri şi restaurantul-cramă, aflat pe locul cel mai înalt al podgoriei din Dobrogea.
"Murfatlar" România va dezvolta, începând cu luna mai, oferta de produse cu vinuri exclusiviste din soiuri româneşti de tradiţie şi internaţionale şi introducerea de noi vinuri din segmentul premium, cele mai multe din recolta anului 2011, care vor fi lansate prin evenimente dedicate. Aceste vinuri premium se produc în crama nouă special construită în toamna anului 2011, în urma unei investiţii de 550.000 euro, în care s-au pus în operă cele mai înalte şi actuale tehnologii din domeniu.
Planul de întinerire a viei, început în 2007, a vizat 975 de ha (din cele 3100 de ha deţinute de companie) şi s-a realizat cu preponderenţă pe soiuri roşii Fetească Neagră, Pinot Noir şi Merlot. Investiţia s-a ridicat la 15,6 milioane euro, la care s-au adăugat 2,8 milioane euro în 2011 pentru replantarea a 130 de ha de viţă de vie.
Programul de reconversie poate fi accesat până în 2014 şi "Murfatlar" îl va continua. Cosmin Popescu a spus: "Chiar în acest an avem în program montarea sistemului de susţinere cu spalieri pe o suprafaţă de 300 ha, cu o investiţie de 1,8 milioane euro, din care 20% reprezintă fondurile noastre proprii".
Compania este deţinută de trei firme - Euroavipo (41,93%), Euro Trade Invest (39,01%) şi Vitivinicola Basarabi (19,04%). La Euroavipo principalii asociaţi sunt Emanuel Corneliu Dobronăuţeanu (31,89%) şi Maria Ivănescu (33,52%), prezenţi, ca acţionari, şi la Euro Trade Invest, alături de alte persoane, precum Ion Şerban Dobronăuţeanu (17,25%), Cătălin Bucura (15,33%).
•
Alţi jucători importanţi pe piaţa de profil sunt Cotnari, Jidvei, Vincon Vrancea şi Cramele Recaş.