Veştile legate de diminuarea poluării sunt de fiecare dată binevenite.
Chiar dacă destul de târziu şi de greu, oamenii au înţeles că natura trebuie protejată, iar acest lucru a început să se vadă şi în tendinţele legate de consum. Vânzările de maşini electrice vor creşte anual cu aproape 30%, în următorii zece ani, astfel încât, la finalul deceniului, una din trei maşini nou vândute la nivel global va fi electrică, reiese din raportul Deloitte "Electric Vehicles. Setting a course for 2030". Conform documentului, numărul total de maşini electrice vândute anual în întreaga lume va creşte de la 2,5 milioane - în 2020, la 11,2 milioane - în 2025, şi la 31,1 milioane - în 2030. Pe de altă parte, raportul previzionează că, pe măsură ce economiile lumii îşi vor reveni în urma crizei generate de pandemia de COVID-19, vânzările de maşini cu motor pe combustie internă îşi vor relua creşterea şi vor ajunge la 81,7 milioane, în 2025, la nivel global, însă vor înregistra un declin în anii care vor urma: "Măsurile adoptate în contextul COVID-19 pentru sprijinirea pieţei auto au favorizat, pe anumite pieţe, maşinile electrice. De exemplu, în Germania, guvernul a diminuat temporar TVA de la 19% la 16% pentru vehiculele cu emisii reduse şi a dublat subvenţiile existente, la aproape 7.000 de dolari, pentru autovehiculele electrice care costă sub 45.000 de dolari. În Franţa, consumatorii care cumpără astfel de maşini cu preţuri de maximum 50.000 de dolari primesc un stimulent de aproape 8.000 de dolari, în creştere de la aproximativ 7.000 de dolari, anterior crizei. Totodată, autorităţile franceze au dublat prima de casare pentru maşinile vechi. În acelaşi timp, în China, subvenţiile pentru maşini electrice şi politicile de reducere a impozitelor, care urmau să expire în 2020, au fost extinse până în 2022". Pe de altă parte, raportul de specialitate relevă faptul că, în SUA, piaţa a evoluat dezamăgitor în ultima perioadă, în contextul în care benzina şi motorina au preţuri mici, iar gama de modele disponibile de maşini electrice este redusă (modelul Tesla 3 reprezintă aproape jumătate din vânzările din această nişă). Raportul Deloitte "Electric Vehicle. Setting a course for 2030" se bazează pe analiza seturilor de date din industrie, precum şi pe anunţurile publice ale companiilor producătoare.