Conducerea Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii (ARACO) s-a întîlnit, săptămîna trecută, cu viceprimarul general al Capitalei, Răzvan Murgeanu, pentru a discuta prevederile Hotărîrii Consiliului General nr.106, care limitează desfăşurarea traficului greu în Bucureşti.
Laurenţiu Plosceanu, vicepreşedintele ARACO, ne-a declarat că asociaţia înţelege raţiunea promovării acestor restricţii, precum şi oportunitatea lor. Domnia sa ne-a precizat: "Timpul scurt avut la dispoziţie pentru pregătirea schimbărilor necesare, acolo unde este posibil, creează mari probleme firmelor de construcţii din Bucureşti. Domnul Murgeanu ne-a spus, la începutul discuţiilor, că oficialii nu sînt dispuşi să accepte nici o modificare pentru că orice precedent poate fi periculos. ARACO a propus, totuşi, ca toţi reprezentanţii breslelor afectate de aceste măsuri să promoveze o serie de amendamente care să permită atît protejarea oraşului, cît şi a intereselor comerciale legitime angajate contractual".
Domnul Plosceanu ne-a explicat că delegaţia ARACO a propus zonarea Capitalei, astfel încît o parte clar delimitată a oraşului să fie protejată într-o manieră extrem de disciplinată. De asemenea, constructorii au mai considerat necesar ca în zonele industriale (cele de la periferia oraşului, precum şi alte zone convenite de comun acord cu primăria) să se elimine restricţiile precizate în Hotărîrea 106/2004.
Membrii ARACO au mai supus atenţiei conducerii primăriei generale stipularea posibilităţii ca, în anumite situaţii, unde există constrîngeri de natură tehnologică, de comun acord cu municipalitatea, să poată fi aprobat accesul cu limitare în timp şi pe trasee bine precizate la obiectivele în curs de execuţie.
În opinia ARACO, regîndirea sistemului de taxare pentru situaţiile complementare celor prevăzute în Hotărîrea CGMB 106/2004 şi stabilirea unei echipe comune, care să pregătească foarte rapid completările la hotărîre şi care să fie rapid aprobate de consilierii generali, ar veni în sprijinul constructorilor.
Laurenţiu Plosceanu ne-a declarat că, în zilele următoare, ARACO va înainta Primăriei Municipiului Bucureşti propunerile sale concrete, precum şi fundamentarea acestora din perspectiva identificării şi promovării acelor soluţii rezonabile care să protejeze atît interesele locuitorilor Capitalei, cît şi ale antreprenorilor de construcţii din Bucureşti.
Răzvan Murgeanu ne-a declarat că delimitarea propusă de ARACO este dificil de efectuat şi că acceptarea unor transporturi grele de materiale de construcţii pentru lucrările din centrul oraşului poate crea un precedent periculos. "După 15 septembrie, cînd interdicţia de trafic se suspendă, conducerea primăriei va discuta cu grupul de lucru al patronatelor pentru a vedea ce se poate face în vara anului următor", a adăugat domnia sa.
Viceprimarul general susţine că asemenea măsuri sînt obişnuite în toate marile oraşe ale Europei de Vest şi că limitarea traficului greu în Capitală va fluidiza circulaţia. Domnul Murgeanu ne-a explicat: "Vom avea un aer mai puţin poluat, iar asfaltul nu se va degrada atît de repede. Nu degeaba am impus restricţii pentru maşini mai mari de 7,5 tone. La asemenea transporturi, la peste 70 grade celsius la nivelul solului, indiferent din ce materiale este făcut asfaltul, acesta tot nu rezistă. Avem probleme şi cu transportul în comun din acest punct de vedere".
Inspectorii Primăriei Capitalei au continuat acţiunea de control şi au sancţionat conducătorii auto care au încălcat restricţiile de circulaţie, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei. În acest sens, în prima săptămînă a lunii august, au fost întocmite 204 procese verbale însumînd amenzi de 10,2 miliarde de lei. Primăria Capitalei nu a fost înştiinţată, nici pînă în momentul de faţă, în mod oficial, de suspendarea efectelor Hotărîrii CGMB nr.106. În situaţia în care instanţa s-ar pronunţa cu privire la suspendarea acesteia, Primarul General a emis Dispoziţia nr. 601/02.08.2004, obligatorie pe teritoriul Municipiului Bucureşti, prin care a instituit aceleaşi restricţii.