New Europe Property Investments (NEPI) are în vedere achiziţii în următoarea perioadă, compania intenţionând să investească într-un centru comercial regional din Slovacia şi un mall recent construit în Bucureşti, potrivit unui comunicat remis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Sub rezerva finalizării cu succes a verificărilor şi a negocierii contractelor juridice detaliate, se estimează că una dintre aceste proprietăţi va fi achiziţionată în curând, arată NEPI.
NEPI a finalizat recent construcţia Vulcan Value Centre care a fost deschis la data de 4 septembrie 2014, la şapte luni după începerea lucrărilor de construcţie şi, de asemenea, a Shopping City Târgiu Jiu, care a fost deschis la data de 16 octombrie 2014.
Potrivit comunicatului, Vulcan Value Center este primul centru de retail al NEPI situat în Bucureşti, are o suprafaţă totală închiriabilă (GLA) de 25.200 m2, este închiriat în proporţie de 95% şi găzduieşte diferite branduri internaţionale, inclusiv Carrefour, CCC, C&A, Deichmann, dm, Domo, Hervis Sports, H&M, JYSK, Lems, Noriel şi Takko.
În ceea ce priveşte Shopping City Târgiu Jiu, acesta are o GLA de 26.800 mp, este închiriat în proporţie de 94% şi găzduieşte diverse branduri internaţionale, inclusiv Carrefour, CCC, Cinema City, Deichmann, dm, H&M, JYSK şi KFC.
Totodată, potrivit NEPI, construcţia şi închirierea mall-ului Timişoara Shopping City cu o GLA de 70.700 mp progresează conform planului, deschiderea acestuia fiind programată în al doilea trimestru al anului 2015. Erste Bank a respins oferta de achiziţie a participaţiei de 30% deţinută de partenerul din joint venture.
Procesul de obţinere a autorizaţiilor necesare şi de închiriere a mall-ului regional Timişoara Shopping City planificat cu o GLA de 80.000 mp înregistrează progrese semnificative, arată NEPI. Faza I (55.700 mp GLA) va include spaţii moderne de divertisment şi agrement. Ancora centrului comercial va fi un hipermarket Carrefour.
În Victoriei Office, imediat după primirea avizelor finale pentru lucrările de deviere din partea autorităţilor competente, vor fi demarate lucrările de construcţie a proiectului de birouri de clasă A, situat lângă clădirea Guvernului, în centrul Bucureştiului.
Grupul are în vedere numeroase alte oportunităţi, cum ar fi dezvoltarea unui mall regional în Piatra Neamţ şi extinderile la proprietăţile din Cluj, Constanţa, Deva şi Severin, acestea fiind condiţionate de obţinerea autorizaţiilor şi îndeplinirea cerinţelor de pre-închiriere aprobate de Consiliul de Administraţie.
NEPI a achiziţionat Aurora Shopping Mall şi un centru comercial cu o GLA de 3.200 mp pentru aproximativ 10 milioane euro, în cadrul unei achiziţii combinate. Primul are o GLA de 17.900 mp şi este situat în Buzău, reşedinţa judeţului Buzău, România, care are aproximativ 116.000 de locuitori. Al doilea este situat în Alba Iulia, reşedinţa judeţului Alba, România, şi are aproximativ 64.000 de locuitori.
Mall-ul din Buzău are o locaţie excelentă, într-o zonă de aproximativ 430.000 de locuitori la o distanţă de 45 de minute de mers cu maşina. Este cel mai mare centru de retail din oraş, iar printre chiriaşii existenţi se numără Altex, Carrefour, Deichmann şi New Yorker. Momentan, are o configuraţie slabă şi un mix de chiriaşi neperformant. NEPI intenţionează să reconfigureze şi să renoveze acest mall, inclusiv să construiască un cinematograf, investiţie ce se ridică la aproximativ 6 milioane euro.
Centrul comercial din Alba Iulia este situat între hipermarket-ul Kaufland şi hipermarket-ul Profi, lângă intersecţia a două drumuri intens circulate. În zonă sunt aproximativ 137.000 de locuitori, la o distanţă de 45 de minute de mers cu maşina. Printre chiriaşii existenţi se numără Altex, Deichmann, dm, Lems şi Takko. Kragujevac Plaza
NEPI a achiziţionat mall-ul Kragujevac Plaza, un centru comercial având o GLA de 22.000 m2, situat în Kragujevac, reşedinţa regiunii Sumadija, Serbia, în schimbul sumei de 38,6 milioane Euro. Kragujevac este al patrulea cel mai mare oraş din Serbia cu aproximativ 150.000 de locuitori şi găzduieşte o uzină importantă pentru producţia de automobile. Mall-ul, deschis în anul 2012, are de o locaţie excelentă, în apropierea mai multor cartiere rezidenţiale. Este singurul mall modern din Serbia situat în afara Belgradului. Sunt aproximativ 280.000 de locuitori la o distanţă de 45 de minute de mers cu maşina. Mall-ul este închiriat aproape în totalitate, iar printre chiriaşii actuali importanţi se numără branduri puterniceprecum: C&A, Cineplexx, Deichmann, Idea supermarket şi New Yorker.
Moody's Investors Service a acordat companiei un first-time corporate family rating Ba1 (perspectivă stabilă). Acest rating este cu o treaptă mai jos de ratingul naţional pentru România şi se datorează indicatorilor financiari puternici ai Grupului. Ratingul permite companiei să exploreze posibilitatea de a elibera datorii negarantate la nivel de grup pentru a optimiza sursele de finanţare.