"Nestle" va plăti 2,3 miliarde de dolari pentru preluarea producătorului canadian de vitamine "Atrium Innovations", pentru a-şi extinde prezenţa pe piaţa produselor destinate îngrijirii sănătăţii, comercializate fără prescripţie medicală, şi a compensa în acest fel evoluţia mai slabă a afacerilor cu alimente ambalate, transmite Reuters, conform News.ro.
Cel mai mare producător de alimente ambalate din lume cumpără producătorul de vitamine, probiotice şi înlocuitori de alimente de la un grup de investitori condus de Permira Funds.
"Atrium Innovations" va face parte din divizia "Nestle Health Science", care comercializează deja produse nutriţionale pentru persoane cu anumite afecţiuni medicale.
"Nestle", care produce alimentele Gerber pentru copii, hrana Purina pentru animale şi cafeaua Nescafe, este presat de acţionarul activist Third Point să îmbunătăţească valoarea pentru investitori.
Acordul reflectă ambiţia "Nestle" de a deveni o companie specializată în nutriţie, sănătate şi bunăstare şi declaraţiile în acest sens făcute de noul director general Mark Schneider, care a identificat produsele pentru îngrijirea sănătăţii comercializate fără prescripţie medicală drept o prioritate. Afacerile grupului cu alimente ambalate încetinesc ca urmare a schimbării preferinţelor cumpărătorilor.
Reuters a relatat săptămâna trecută că "Nestle" mai analizează lansarea unei oferte de preluare a diviziei de produse pentru îngrijirea sănătăţii a grupului german "Merck", care produce, la rândul ei, vitamine.
Compania germană "Merck" are o prezenţă importantă pe pieţele emergente, în timp ce "Atrium" se concentrează pe pieţele dezvoltate.
"Atrium" are şapte fabrici în Statele Unite, Canada, Europa şi Argentina, iar pentru 2017 anticipează vânzări în valoare de 700 de milioane de dolari. Cel mai important brand al companiei este cel al suplimentelor Garden of Life.
Preluarea este a patra efectuată de "Nestle" în ultimele luni. Compania a anunţat în septembrie achiziţia producătorului de alimente vegetariene "Sweet Earth" şi a producătorului de cafea "Blue Bottle", iar în noiembrie preluarea producătorului de cafea "Cold-Brew".
Achiziţia Atrium ar urma să se încheie în primul trimestru al anului viitor.