"Nestle", cel mai mare grup alimentar din lume, îşi va extinde reducerile de costuri, ca urmare a rezultatelor anuale dezamăgitoare, transmite Bloomberg.
Profitul net al companiei a scăzut la 8,5 miliarde de franci elveţieni anul trecut, de la 9,1 miliarde de franci elveţieni în 2015, în timp ce analiştii aşteptau câştig de 9,59 miliarde de franci elveţieni.
Vânzările companiei au urcat cu 3,2% anul trecut, pe bază organică, la 89,5 miliarde de franci elveţieni (89,3 miliarde de dolari), sub avansul de 4,2% înregistrat în 2015.
Majorarea preţurilor materiilor prime, atenuarea cererii pe pieţele emergente şi volatilitatea de pe pieţele financiare au dus, anul trecut, la încetinirea creşterii vânzărilor.
Compania elveţiană şi-a înrăutăţit estimările privind avansul vânzărilor din 2017 la 2-4%, renunţând la obiectivul precedent, ce viza o creştere organică de 5-6%, excluzând vânzările de la firmele pe care le achiziţionează, conform Agerpres.
În prima sa apariţie publică de când a devenit director general al "Nestle", la începutul acestui an, Mark Schneider a explicat că înrăutăţirea estimărilor privind vânzările reflectă incertitudinile economice.
"Este un mediu volatil şi, într-o anume măsură, deflaţionist. Simţim că aşa ar fi prudent şi înţelept", le-a declarat Schneider jurnaliştilor.
Costurile legate de restructurări ar urma să crească anul acesta la aproximativ 500 de milioane de franci elveţieni (498 de milioane de dolari), punând presiune asupra profitabilităţii.
"Nestle" are un portofoliu de 2.000 de branduri, numără 335.000 de angajaţi, 436 de fabrici în 85 de ţări şi îşi vinde produsele în 189 de ţări.