NESCAFÉ a anunţat astăzi planul de extindere a producţiei de cafea în mod sustenabil: Planul NESCAFÉ 2030. Brandul lucrează îndeaproape cu fermierii de cafea pentru a-i ajuta cu tranziţia către practicile agricole regenerative, după deja un deceniu de activitate în cadrul NESCAFÉ, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, brandul investeşte peste 1 miliard de franci elveţieni până în 2030 în Planul NESCAFÉ 2030. Această investiţie se bazează pe Planul NESCAFÉ existent, pe măsură ce marca îşi extinde activitatea de sustenabilitate. Acesta este susţinut de finanţarea Nestle pentru agricultura regenerativă, ca urmare a angajamentului grupului de a accelera tranziţia către un sistem alimentar regenerativ şi a ambiţiei de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră.
"Schimbările climatice pun sub presiune zonele de cultivare a cafelei", a declarat David Rennie, Head of Nestle Coffee Brands. "Pe baza experienţei de 10 ani a Planului NESCAFÉ, ne accelerăm activitatea pentru a combate schimbările climatice şi pentru a aborda provocările sociale şi economice din lanţurile valorice NESCAFÉ".
Creşterea temperaturilor va reduce suprafaţa potrivită pentru cultivarea cafelei până la 50% până în 2050. În acelaşi timp, aproximativ 125 milioane de oameni depind de cafea pentru existenţa lor şi se estimează că 80% dintre familiile cultivatoare de cafea trăiesc în sau sub pragul sărăciei. De aceea, sunt necesare acţiuni pentru a asigura sustenabilitatea cultivării cafelei.
"NESCAFÉ îşi propune să aibă un impact real asupra agriculturii cafelei la nivel global", a declarant Philipp Navratil, Head of Nestle's Coffee Strategic Business Unit. "Vrem ca fermierii de cafea să prospere, la fel de mult pe cât ne dorim să avem un impact pozitiv asupra mediului prin cafeaua noastră. Acţiunile pe care le întreprindem pot ajuta şi aduce schimbări majore în întreaga industrie a cafelei".
Agricultura regenerativă este o abordare a practicilor agricole cu scopul de a îmbunătăţi sănătatea şi fertilitatea solului, precum şi de a proteja resursele de apă şi biodiversitatea. Solurile mai sănătoase sunt mai rezistente la impactul schimbărilor climatice şi pot creşte producţia, contribuind la îmbunătăţirea mijloacelor de trai ale fermierilor, subliniază sursa citată.
NESCAFÉ va oferi fermierilor programe de training, asistenţă tehnică şi plante de cafea de calitate pentru a favoriza tranziţia la practicile regenerative de cultivare a cafelei. Câteva exemple de practici agricole regenerative includ următoarele:
• Plantarea culturilor de acoperire, careajută la protejarea solului. De asemenea, ajută la adăugarea de biomasă în sol, ceea ce poate creşte materia organică din sol şi, astfel, stocarea carbonului în sol.
• Încorporarea îngrăşămintelor organice contribuie la fertilitatea solului, care este esenţială pentru sănătatea solului.
• Creşterea utilizării agrosilviculturii şi a culturilor intercalate contribuie la conservarea biodiversităţii.
• Tăierea arborilor de cafea existenţi sau înlocuirea acestora cu soiuri rezistente la boli şi schimbări climatice va ajuta la întinerirea parcelelor de cafea şi la creşterea recoltelor pentru fermieri.
NESCAFÉ va lucra cu fermierii de cafea pentru a testa, învăţa şi evalua eficienţa multiplelor practici agricole regenerative. Acest lucru se va realiza cu precădere în cele şapte zone cheie de unde brandul îşi aprovizionează 90% din cafea: Brazilia, Vietnam, Mexic, Columbia, Coasta de Fildeş, Indonezia şi Honduras.
NESCAFÉ îşi propune ca:
• provenienţa cafelei să fie din surse 100% responsabile până în 2025
• 20% din cafea să provină din metode agricole regenerative până în 2025 şi 50% până în 2023, ca parte a obiectivului Nestle pentru ingredientele sale cheie
NESCAFÉ îşi ia angajamentul să sprijine fermierii care îşi asumă riscurile şi costurile asociate trecerii la agricultura regenerativă. NESCAFÉ va oferi programe cu scopul de a ajuta fermierii să îşi îmbunătăţească veniturile, ca urmare a acestei tranziţii. În Mexic, Coasta de Fildeş şi Indonezia, NESCAFÉ va pilota o schemă de sprijin financiar pentru a ajuta fermierii să grăbească tranziţia către agricultura regenerativă. Prin aceasta, NESCAFÉ, împreună cu fermierii de cafea, vor testa şi învăţa care este cea mai bună abordare din fiecare ţară. Acestea ar putea include măsuri, precum:
• stimulente în numerar condiţionate pentru adoptarea practicilor de agricultură regenerativă
• protecţia veniturilor prin asigurare în caz de vreme rea
• acces mărit la împrumuturi pentru fermieri
NESCAFÉ va urmări progresul şi va evalua rezultatele programelor sale de teren cu fermierii de cafea prin parteneriatul de monitorizare şi evaluare cu Rainforest Alliance. Eforturile sale vor fi completate de parteneriate noi şi axate pe expertiză, cum ar fi cel cu Sustainable Food Lab pentru subiecte legate de evaluarea veniturilor cultivatorilor de cafea, strategia şi urmărirea progresului, subliniază sursa citată.
Agricultura regenerativă contribuie, de asemenea, la eliminarea dioxidului de carbon din atmosferă şi la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. De aceea, agricultura regenerativă este o parte cheie a parcursului Nestle Zero Net. NESCAFÉ îşi propune să contribuie la angajamentul Zero Net al Nestle de a reduce la jumătate emisiile de gaze cu efect de seră până în 2030 şi de a ajunge la zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050. NESCAFÉ va colabora cu fermieri, furnizori şi parteneri pentru a ajuta la protejarea terenurilor agricole, la creşterea biodiversităţii şi la prevenirea defrişărilor. Brandul intenţionează să ajute fermierii să planteze peste 20 de milioane de copaci în cadrul sau în apropierea fermelor lor de cafea.
"Afacerea cu cafea este diferită de oricare alta. Intrăm în casele şi inimile a milioane de oameni din întreaga lume în fiecare zi, NESCAFÉ fiind unul dintre cele mai iubite branduri. Acest lucru înseamnă şi o mare responsabilitate în tot ceea ce facem. Schimbările climatice reprezintă o provocare uriaşă pentru toţi partenerii din lanţul valoric, implicaţi în producţia de cafea - însă grija faţă de mediu şi faţă de ei, această atitudine, e parte din gustul unic al cafelei noastre. Pentru că, indiferent de rezultatele pe care le obţinem, dacă ele nu se bazează pe alegerea noastră conştientă de a face lumea din jurul nostru un loc mai bun de a trăi, succesul nu va fi sustenabil", spune Atana Skalko, BEO Beverages South East Market.
Anunţul de astăzi se bazează pe eforturile deja existente de sustenabilitate ale NESCAFÉ în producţia de cafea. Din 2010, marca a investit în sustenabilitate prin Planul NESCAFÉ şi a făcut progrese semnificative: